آمار مرگبار کرونا در آمریکا بدتر از زمان جنگ

به گزارش مینی ست، براساس آخرین آمار اعلام شده، شمار جان باختگان ناشی از کووید-19 در ایالات متحده از تعداد آمریکایی های کشته شده در جنگ 16 ساله ویتنام پیشی گرفته و این در شرایطی است که بسیاری از ایالت های این کشور خود را برای بازگشایی کسب وکار آماده می نمایند.

آمار مرگبار کرونا در آمریکا بدتر از زمان جنگ

خبرگزاری رویترز در نوشتاری به آنالیز میزان مرگ ومیر ناشی از کووید-19 در آمریکا پرداخت: شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده دیروز (سه شنبه) از میزان تلفات آمریکایی در جنگ ویتنام پیشی گرفت و به بیش از 58 هزار نفر رسید؛ آن هم در حالی که فرماندار فلوریدا در دیداری با دونالد ترامپ در خصوص برطرف محدودیت های مالی گفت وگو کرد.

ران دسانتیس فرماندار فلوریدا از جدیدترین کسانی است که درخصوص همه گیری کرونا اظهارنظر چندانی نداشته و در تصمیم گیری میان ادامه شرایط قرنطینه از یک سو و بازگشایی کسب وکار مانده است. اما دیدارش با ترامپ در کاخ سفید در حالی صورت گرفت که فلوریدا بالاترین تعداد جانباختگان را فقط در یک روز گزارش داده است؛ آن هم دو روز پیش از سرانجام زمان قرنطینه اجباری.

دسانتیس در گفت وگو با خبرنگاران درباره دیدارش با ترامپ در دفتر بیضی شکل کاخ سفید، گفت: او روز چهارشنبه طرحی برای برطرف محدودیت فعالیت های مالی مرحله اول اعلام می نماید.

در حالی که ایالت فلوریدا تا به امروز در مقایسه با دیگر ایالات های آمریکا شرایط بهتری داشته اما در 24 ساعت گذشته 83 مورد مرگ ناشی از کووید-19 و بیش از 700 مورد مبتلا گزارش داده است. در مجموع شمار کل مبتلایان در فلوریدا به 32 هزار و 846 نفر و تعداد جان باختگان نیز یک هزار و 171 نفر گزارش شده است.

از طرفی، دسانتیس به دلیل شیوه مدیریتش در برابر کرونا، با انتقاد شدید دموکرات ها روبرو شده است؛ ایالتی که در انتخابات الکترال و پیروزی دوباره ترامپ در انتخابات پیش رو نقش مهمی خواهد داشت.

تری ریزو رئیس حزب دموکرات فلوریدا گفت: به نظر می رسد ترامپ و دسانتیس بهتر می دانند که به جای یاری به فلوریدایی ها، یکدیگر را مقصر شرایط کنونی جلوه نمایند.

از سوی دیگر آمار نشان می دهد شمار آمریکایی هایی که در پنج هفته گذشته به دنبال مزایای بیکاری بوده اند، به 26.5 میلیون نفر رسیده است که این آمار برابر است با یک ششم کل کارگران حاضر در ایالات متحده. دولت ترامپ نیز پیش بینی نموده است که نرخ بیکاری در ماه آوریل (اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت) بیش از 16 درصد باشد.

ویروسی مرگبارتر از جنگ

در این میان شمار جانباختگان ناشی از کووید-19 مبهوت نماینده بوده به گونه ای که تا دیروز در آمریکا بیش از 58 هزار و 605 نفر جان خود را در اثر ابتلا به کووید-19 از دست داده اند و این سبب شده تا شمار فوتی های ناشی از این بیماری از تعداد جانباختگان آمریکایی در جنگ 16 ساله ویتنام عبور کند.

تعداد مبتلایان به کووید-19 در آمریکا در 18 روز گذشته 2 برابر شده و به بیش از یک میلیون نفر رسیده است. هرچند بسیاری از کارشناسان بر این باورند که آمار واقعی بالاتر از این میزان است.

در این میان نزدیک به 30 درصد مبتلایان مربوط به ایالت نیویورک است که کانون گسترش این ویروس در آمریکاست و پس از آن ایالات های نیوجرسی، ماساچوست، ایلینوی، کالیفرنیا، پنسیلوانیا و میشیگان در رتبه های بعدی شمار مبتلایان و درگذشتگان واقع شده است.

این ویروس برای نخستین بار در اواخر سال گذشته در چین گزارش شد و نخستین مورد مرگ ناشی از آن در آمریکا در فوریه (بهمن ماه) در ساحل غربی (ایالات اورگن، کالیفرنیا و واشنگتن) رخ داد.

اکنون شمار مبتلایان به کووید-19 در آمریکا به حدود یک میلیون و 36 هزار نفر رسیده که نزدیک به 60 هزار نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 962

به "آمار مرگبار کرونا در آمریکا بدتر از زمان جنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مرگبار کرونا در آمریکا بدتر از زمان جنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید