آمریکا خواهان فشار اروپا روی برنامه موشکی ایران شد

به گزارش مینی ست، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران شامگاه سه شنبه خواهان افزایش فشار کشور های اروپایی روی برنامه موشکی ایران شد.

آمریکا خواهان فشار اروپا روی برنامه موشکی ایران شد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران شامگاه سه شنبه خواهان افزایش فشار کشورهای اروپایی روی برنامه موشکی ایران شد.

هوک با متهم کردن ایران به نقش آفرینی در حمله موشکی چند ماه پیش به میادین نفتی عربستان سعودی، گفت: بعد از حمله اخیر به میادین نفت سعودی، اروپا درک می نماید که باید در موضوع موشک ها جدی باشیم.

این مقام آمریکایی که در نشست لابی موسوم به بنیاد دفاع از دموکراسی صحبت می کرد بار دیگر به بیان سخنان مداخله جویانه درباره اغتشاشات اخیر در ایران پرداخت.

هوک گفت آمریکا خواهان آزادی تمامی کسانی است که در جریان اعتراضات بازداشت شده اند. وی اضافه نمود: کارزار فشار حداکثری ما ادامه خواهد یافت.

نماینده ویژه دولت ترامپ بار دیگر از خروج آمریکا از برجام که یک توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد است دفاع کرد. او گفت: خروج از برجام اهرم فشاری در اختیار ما قرار می دهد تا از تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته ای جلوگیری کنیم.

هوک همچنین بار دیگر با بیان این ادعای اثبات نشده که ایران عامل حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی بوده گفت: مسئله فقط به آمریکا و ایران مربوط نمی گردد. وقتی ایران به بزرگترین تأسیسات نفت در عربستان سعودی حمله می نماید مسئله ای جهانی وجود دارد که نیازمند پاسخ بین المللی است.

ساعتی بعد از این ادعاهای هوک، بلومبرگ اعلام نمود به گزارشی از سازمان ملل دست یافته که در آن محققان این سازمان بین المللی گفته اند نمی توانند ادعاهای واشنگتن و ریاض درباره دخالت ایران در حمله به تأسیسات نفت سعودی در ماه سپتامبر را تأیید نمایند.

او گفت که آینده ایران توسط مردم این کشور معین خواهد شد نه ایالات متحده آمریکا.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 595

به "آمریکا خواهان فشار اروپا روی برنامه موشکی ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان فشار اروپا روی برنامه موشکی ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید