آموزش ساخت دیوار سبز

به گزارش مینی ست، دیوار سبز به نمای عمودی از تزئین گل ها گفته می شود که می توان از آن در بیرون یا داخل خانه استفاده کرد. استفاده از دیوار سبز باعث تصفیه هوا شده و هم چنین می تواند از میزان گرمای هوا کاسته و مانند یک تهویه هوا طبیعی عمل نماید. استفاده از دیوار سبز در طراحی خانه باعث ایجاد نوعی اکوسیستم که در آن گروهی ازگیاهان در کنار یکدیگر قرار دارند، می شود. آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، آموزش ساخت دیوار سبز می باشد. استفاده از این المان در داخل یا بیرون از خانه بدون شک توجه همگان را به خود جلب خواهد کرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش ساخت دیوار سبز

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

انتخاب مکان ساخت دیوار سبز

در هنگام انتخاب مکان مناسب برای نصب دیوار سبز باید به نکاتی توجه داشته باشید. برای مثال وزن پنل دیوار سبز، میزان نور خورشید در قسمتی که قصد نصب دیوار سبز را دارید از جمله نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.

  • به یاد داشته باشید که حتی اگر شما از جمله افراد متخصص در زمینه نگهداری از گل و گیاه هستید، در برخی موارد گیاهان ممکن است آسیب دیده و نیاز به تعویض داشته باشند. از این رو نصب دیوار سبز نزدیک درب خانه می تواند از ریختن خاک در فضای اتاق در هنگام تعویض گیاه جلوگیری کرده و به عبارت دیگر باعث کثیف شدن خانه نشود.
  • توجه داشته باشید که در هنگام ساخت پنل دیوار سبز، پایه های آن از استحکام کافی برخوردار باشند. چرا که بدون شک در هنگام آبکمک گیاهان وزن آن بیش تر می شود. بنابراین توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد.
  • برای انتخاب مکان مناسب در جهت ساخت دیوار سبز، به ویژگی فصل های مختلف توجه نمایید. برای مثال اگر تمایل به ساخت دیوار سبز در دیوار بیرونی خانه دارید، ممکن است نمای آن در زمستان چندان زیبا نباشد. هم چنین ساخت دیوار سبز در کنار پنجره می تواند تخت تاثیر منفی هوای سرد قرار گرفته و از این رو گیاهان دچار آسیب شوند.

استفاده از پالت پیش ساخته یا دستی

بسکمک از کمپانی ها نمونه های زیادی از پالت های از پیش ساخته را تولید می کنند. برخی از مدل ها حالت پارتیشن داشته و این امکان وجود دارد که حتی بر روی دیوار نیز نصب نشوند. اگر تمایل دارید خود نسبت به ساخت پالت ها اقدام نمایید، تنها به چوب، پلاستیک و پارچه های گیاهی نیاز دارید.

اندازه گیری مکان نصب دیوار سبز

اندازه گیری مکانی که قصد نصب دیوار سبز بر روی آن را دارید، نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. این اندازه گیری در زمانی که قصد خرید پالت از پیش ساخته یا ساخت نمونه دستی داشته باشید، حائز اهمیت می باشد.

ساخت دیوار سبز

همان طور که قبلا نیز گفته شد، این امکان وجود دارد که خود نسبت به ساخت پالت چوبی اقدام نمایید. برای انجام این کار به پالت چوبی، ورقه های پلاستیکی، قیچی و منگنه بادی نیاز دارید. ممکن است پالت های چوبی کمی گران باشند اما شاید بتوانید در مواد بازیافتی نمونه ای از آن ها را یافته و مورد استفاده قرار دهید.

پوشاندن داخل پالت چوبی به وسیله پلاستیک

با استفاده از قیچی ورقه پلاستیکی را به اندازه طول و عرض پالت چوبی برش دهید. با استفاده از منگنه بادی پلاستیک را به چوب منگنه می کنیم. توجه داشته باشید که پلاستیک به درستی بر روی پالت چوبی نصب شده و کاملا آن را بپوشاند. در صورتی که منگنه بادی در اختیار ندارید، می توانید از میخ و چکش استفاده نمایید. استفاده از پلاستیک باعث می شود در هنگام آبکمک گیاهان آسیبی به پالت چوبی وارد نشود. از این رو باید در نصب آن دقت کافی داشته باشید. استفاده از یک پارچه گیاهی بر روی ورقه پلاستیکی رطوبت لازم برای پرورش گیاه را فراهم می کند. استفاده از پارچه به عدم نفوذ آب به قسمت بیرونی نیز کمک می کند. می توانید پارچه را درست بر روی منگنه هایی که پلاستیک را به پالت متصل کردید، نصب نمایید. این کار فضای مناسبی برای رشد گیاهان فراهم خواهد کرد.

پوشاندن فضای بیرونی پالت چوبی

بعد از پوشاندن فضای داخلی پالت چوبی، نوبت به پوشاندن فضای بیرونی آن می رسد. برای انجام این کار نیز باید از ورقه پلاستیکی و پارچه گیاهی استفاده نمایید و فضای بیرونی را نیز به صورت کامل بپوشانید. استفاده از سیلر های ضد آب در پشت پالت می تواند این اطمینان را برای شما فراهم کند که آب به بیرون نفوذ نخواهد کرد.

تست پنل

بهتر است قبل از اقدامات نهایی نسبت به تست پنل اقدام نمایید. انجام این کار باعث می شود اگر هرگونه نشتی آب در آن وجود دارد، مشخص شود. چرا که وجود یک نقص کوچک در آن باعث می شود، فضای اتاق کثیف شود.

نصب دیوار سبز

بعد از انجام مراحل بالا نوبت به نصب پنل دیوار سبز می رسد. در این مرحله پنل را در مکانی که از قبل انتخاب کرده اید، قرار می دهید. میخ هایی که به این منظور مورد استفاده قرار می دهید، به اندازه پنل بستگی دارد. هرچه اندازه پنل بزرگ تر باشد، نیاز به استفاده از میخ های های بزرگ تر و مستحکم تر دارید.

اضافه کردن خاک

در این مرحله فضای داخلی پالت چوبی که به وسیله پارچه و پلاستیک پوشیده شده است، را با خاک پر کنید. به یاد داشته باشید که در کنار استفاده از خاک از کود مناسبی که برای رشد گیاهان مناسب می باشد نیز استفاده نمایید.

کاشت گیاهان

این امکان وجود دارد که از انواع گیاهان مورد علاقه خود به این منظور استفاده نمایید. اما به یاد داشته باشید که گیاهانی که به این منظور مورد استفاده قرار می دهید، باید با شرایط آپارتمانی سازگاری داشته باشد.

ایجاد جریان هوای مناسب

بدون ایجاد جریان مناسب هوا، ممکن است رشد گیاهان دچار اختلال شود. برای ایجاد جریان هوا می توانید از یک فن استفاده نمایید. این کار باعث می شود، هوای بیش تر در جریان بوده و رشد گیاهان افزاش یابد.

استفاده از یک منبع نور مصنوعی

ممکن است دیوار سبز در نقطه ای قرار داشته باشد که در در برخی از ماه های سال و یا در برخی از روزها از نور کافی برخوردار نباشد. از این رو نصب یک منبع نور مصنوعی در بالای آن در جهت رشد گیاهان نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از انواع لامپ ساده که از نور کافی برخوردار باشد می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

آبکمک گیاهان

میزان آبکمک گیاهان به نوع گیاهی که در ایجاد دیوار سبز از آن استفاده کرده اید، بستگی دارد. توجه داشته باشید که اگر از آبکمک و کوددهی مناسب استفاده نکنید، از عمر گیاهان کاسته می شود.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 626

به "آموزش ساخت دیوار سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت دیوار سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید