ابتکار: دولت بعدی بهانه ای برای انتصاب نکردن مدیران زن ندارد

به گزارش مینی ست، تهران (پانا) - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با یادآوری اینکه یکی از کارهای بزرگ این دولت، انتصاب شایسته مدیران زن بوده و سهم زنان از مدیریت از پنج به 25 درصد رسیده، گفت نامزدهای ریاست جمهوری دیگر نمی توانند بهانه بیاورندکه زن شایسته برای وزارت، استانداری و غیره نداریم.

ابتکار: دولت بعدی بهانه ای برای انتصاب نکردن مدیران زن ندارد

معصومه ابتکار روز سه شنبه در نشست با مشاوران وزرا و دستگاه های اجرایی کشور برای بررسی اجرای شاخص های عدالت جنسیتی و رصد و پایش تکالیف دستگاه های دولتی در خصوص وظایف مربوط به زنان و ماده 102 قانون برنامه ششم توسعه، با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم تا سرانجام دولت تدبیر و امید، همه برنامه ها را با عزم جدی دنبال کنیم، اعلام نمود: از زمانی که شاخص های عدالت جنسیتی در 31 استان ابلاغ و سند ارتقای شرایط زنان در این استان ها تنظیم شده، این برنامه ها نتیجه محور دنبال پیاده شده است.

وی افزود: خوشبختانه همکاری ها فعالانه و تفاهمنامه های همکاری بسیاری با همه دستگاه ها امضا و به نتیجه رسیده و نتایج قابل قبولی داشته است.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه اتکای صرف به ابزار اداری و دولتی چندان قابل پیشرفت نیست، شرح داد: اگر به همه مردم، سازمان ها، صندوق ها و تشکل های برخاسته از مردم اعتماد و اتکا کنیم، یقینا جواب های بهتری خواهیم گرفت. امیدوارم با همین رویکرد در جهت تحقق عدالت جنسیتی پیش برویم.

با اطلاع رسانی، جوسازی ها علیه دولت را خنثی کنیم

ابتکار یادآور شد: مکلف هستیم برای مردم کارهای خوبی که در دولت اجرا شده را اطلاع رسانی کنیم اما متاسفانه سال ها است که برخلاف واقع اطلاع رسانی های نادرست، جوسازی ها و برنامه های تخریبی علیه دولت انجام می شود.

وی ادامه داد: برخی از این فعالیت ها حتی از طریق رسانه های رسمی انجام می شود که وظیفه داریم حقیقت و واقعیت ها و تلاش های بزرگی که علیرغم تحریم ها و شرایط کرونا و جنگ روانی اتفاق افتاده را از طریق جریان اطلاع رسانی آزاد به مردم بگوییم. مردم حق دارند مطلع شوند و برای همه فعالیت ها پیوست خبری انجام دهیم.

معاون رئیس جمهوری اعلام نمود: یکی از کارهای بزرگ این دولت، انتصاب شایسته مدیران زن بوده و در این راستا در این دولت توانستیم سهم زنان از مدیریت را از پنج به 25 درصد برسانیم. این تحولات باید ادامه پیدا کند و این مطلب به همه نامزدهای ریاست جمهوری هم اعلام شده که دیگر نمی شود بهانه آورد که ما زن شایسته برای وزارت، استانداری و غیره نداریم.

ابتکار افزود: در همه سطوح زنان توانمند داریم که بسیار عالی عمل کرده اند و می توانند سمت وزیر، استاندار، معاون و غیره را با شایستگی طی کنند. زنانی که نشان دادند که از سلامت نفس و انگیزه های معنوی و انقلابی برخوردار هستند و در پیشبرد کارها بهتر از مردان عمل کرده اند.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه امیدواریم نامزدها به این موضوع بیشتر توجه کنند، اعلام نمود: امیدواریم در این روزهای باقیمانده، بتوانیم همچنان در پیشبرد برنامه ها و تنظیم تعاملات فیمابین پیروز باشیم. ضمن اینکه در جهت خنثی سازی وارونه جلوه دادن عملکرد دولت، مستندسازی و اطلاع رسانی دقیق داشته باشیم.

ابتکار با بیان اینکه وارونه سازی حق کسانی نیست که زحمت کشیده اند، شرح داد: برخی حوادث در اختیار دولت نبوده و برخی هم واقعیت ها اجازه ندادند به اطلاع مردم برسد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1631

به "ابتکار: دولت بعدی بهانه ای برای انتصاب نکردن مدیران زن ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار: دولت بعدی بهانه ای برای انتصاب نکردن مدیران زن ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید