اذعان مقام آمریکایی به حمایت واشنگتن از مسئولان فاسد در افغانستان

به گزارش مینی ست، سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان گفت که حمایت واشنگتن از جنگ سالاران و مقامات آلوده به فساد به طور سبب تقویت طالبان در افغانستان شده است.

اذعان مقام آمریکایی به حمایت واشنگتن از مسئولان فاسد در افغانستان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات انواع ویزای تحصیلی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جان سپکو سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، به حمایت واشنگتن از افراد جنگ سالار و مقامات فاسد در افغانستان اذعان کرد.

وی گفت که آمریکا با حمایت از این افراد در افغانستان، اهداف راهبردی خود را تضعیف نموده و ناخواسته سبب تقویت طالبان شده است.

سپکو تاکید نمود: آمریکا در آینده احتیاج دارد که به مسئله فساد بپردازد و پول نقد نیز در اختیار کشوری مانند افغانستان قرار ندهد.

سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارش چندی قبل خود نیز گفته بود: مبالغی را که اداره توسعه بین المللی آمریکا موسوم به USAID در افغانستان هزینه نموده سبب گسترش فساد در افغانستان شده است.

وی همچنین تاکید نموده بود: مبالغ هنگفتی که برای کسب نتایج سریع برای با ثبات سازی افغانستان هزینه شده بود اغلب سبب وخیم تر شدن بحران، ایجاد فساد و تقویت حمایت از مخالفان مسلح دولت افغانستان شده است.

از سوی دیگر، شیکاگو تریبون نوشته بود که صلح در افغانستان تنها به وسیله مذاکره با طالبان امکانپذیر است، زیرا مردم حکومت سایه این گروه را به دلیل فساد اداری گسترده در دولت این کشور پذیرفته اند.

همچنین فرانک واگل از بنیانگذاران سازمان شفافیت بین الملل در نشستی اعلام نموده بود که فقدان حاکمیت قانون و فساد اداری از عوامل اساسی بحران در افغانستان است.

وی گفت که اخاذی در نهادهای قضایی، پلیس و سطوح مختلف دولت افغانستان سبب افزایش حمایت مردم از طالبان شده است.

به گفته واگل، به دلیل وجود فساد اداری در دولت افغانستان وعده طالبان برای تامین عدالت اجتماعی در این کشور سبب شده تا مردم از آنها حمایت نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 726

به "اذعان مقام آمریکایی به حمایت واشنگتن از مسئولان فاسد در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان مقام آمریکایی به حمایت واشنگتن از مسئولان فاسد در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید