افشای صوت مرسی در سال 2017؛ مسؤولان مصر مرا تهدید نموده اند

به گزارش مینی ست، محمد مُرسی رئیس جمهور سابق مصر در یکی از جلسات دادگاه که فایل صوتی آن فاش شده، تأکید می نماید مسؤولان مصر او را تهدید نموده اند.

افشای صوت مرسی در سال 2017؛ مسؤولان مصر مرا تهدید نموده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد مُرسی رئیس جمهور سابق مصر که در جلسه محاکمه دیروز به طور ناگهانی درگذشت، در یکی از جلسات دادگاه در سال 2017 گفته است که مسئولان مصر او را تهدید نموده اند.

حزب منحل شده آزادی و عدالت وابسته به گروه اخوان المسلمین در مصر، گزارش داد که مرسی در آخرین جلسه دادگاه گفت که با [نوعی] مرگ عمدی از طرف مسئولان کودتا روبرو است و وضعیت جسمانی وی وخیم است و هفته گذشته چندین بار از هوش رفته بی آنکه مورد مداوا قرار گیرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از یک منبع قضایی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد که مرسی در جلسه دادگاه درخواست کرد که به بیان دفاعیات خود بپردازد و به مدت 20 دقیقه سخن گفت و طی آن تأکید کرد که اسرار زیادی دارد که اگر فاش کند آزاد خواهد شد اما به دلیل آنکه به امنیت ملی مصر آسیب نزند، از افشای این اسرار خودداری می نماید.

به گفته این منابع مرسی دقایقی بعد از بیان این سخنان از هوش رفت.

شبکه الجزیره نیز در تأیید حرف دیروز مرسی، یک فایل صوتی از او که مربوط به جلسه محاکمه وی در پرونده یورش به زندان ها در سال 2017 است، منتشر کرد که مرسی در آن می گوید که از طرف مسئولان مصر تهدید شده است و تأکید می نماید که اسراری دارم که به دلیل حفظ امنیت کشور، تا زمان مرگم آن را افشا نخواهم کرد.

وی در این فایل صوتی می گوید: تا کنون نمی دانم در دادگاه چه می گذرد، نه وکیل نه خبرنگار و نه دادگاهی می بینم و حتی وکیلی که دادگاه معین نموده؛ هیچ اطلاعاتی برای دفاع از من در اختیار نخواهد داشت.

محمد مرسی عیسی العیاط رئیس جمهور سابق مصر و مشهور به محمد مُرسی روز دوشنبه هنگام جلسه محاکمه اش فوت کرد.

تلویزیون دولتی مصر ضمن اعلام خبر فوت مُرسی 68 ساله گفت که رئیس جمهور سابق هنگام جلسه محاکمه اش در مورد پرونده جاسوسی، بیهوش شد و پس از آن فوت کرد.

مُرسی، آگوست 1951 میلادی در روستای العدوه در استان الشرقیه به جهان آمد. او پنجمین رئیس جمهور مصر و اولین رئیس جمهور پس از انقلاب 25 ژانویه 2011 و اولین رئیس جمهور منتخب تاریخ مصر لقب گرفت.

وی پیش از ریاست جمهوری، عضو دفتر ارشاد جماعت اخوان المسلمین بود و ریاست حزب آزادی و عدالت را پس از تاسیس آن برعهده گرفت. در کارنامه فعالیت های سیاسی وی، حضور در مجلس مصر موسوم به مجلس الشعب طی سال های 2000 تا 2005 میلادی به چشم می خورد.

محمد مرسی در سال 2013 و در اقدامی که طرفدارانش آن را کودتا می خوانند، توسط عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی مصر برکنار و روانه زندان شده بود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 230

به "افشای صوت مرسی در سال 2017؛ مسؤولان مصر مرا تهدید نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای صوت مرسی در سال 2017؛ مسؤولان مصر مرا تهدید نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید