انتقال دو هزار عنصر تروریستی جیش العزه به نزدیکی مرزهای ترکیه و سوریه

به گزارش مینی ست، پس از نشست سرکرده های جبهه النصره و جیش العزه، دو هزار عنصر از العزه به مناطق سهل الغاب و شمال شرق لاذقیه منتقل شدند تا عملیات خود را شروع نمایند.

انتقال دو هزار عنصر تروریستی جیش العزه به نزدیکی مرزهای ترکیه و سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع محلی سوری از تحرکات جدید عناصر تروریستی در شمال و شمال غرب سوریه خبر دادند.

این منابع که در شهر جسر الشغور واقع در جنوب غرب استان ادلب حضور دارند، گفتند که حدود دو هزار عنصر از گروه تروریستی جیش العزه طی روزهای گذشته، وارد این منطقه شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این منابع گزارش داد که عناصر جیش العزه، در جبهه های سهل الغاب و ریف شمال شرقی لاذقیه مستقر شدند. جسر الشغور با شهر لاذقیه 75 کیلومتر فاصله دارد.

منابع مذکور توضیح دادند که این تصمیم، پس از نشست ابو محمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره با سرکرده های جیش العزه اتخاذ شد.

سرکرده های جیش العزه پس از عملیاتهای اخیر ارتش سوریه که به آزادسازی شمال استان حماه منجر شد، از این منطقه به سمت شهر معره النعمان و ادلب گریخته بودند.

پس از این نشست مقرر شد که عناصر جیش العزه به سهل الغاب و شمال شرق لاذقیه منتقل شوند؛ مناطقی که در مجاورت مرزهای ترکیه واقع شده اند.

کمال الجفا کارشناس مسائل نظامی درباره اهداف الجولانی گفت که عناصر النصره و عناصر حاضر در اتاق عملیات تروریستی و بشر الصابرین در حال انتقال تجهیزات به مناطق مذکور و ایجاد موانع هستند.

الجفا بر این باور است که تروریستها قصد دارند عملیات جدیدی را شروع و شکافی ایجاد نمایند یا بتوانند نقشه میدانی را در این منطقه تغییر دهند.

وی گفت که به سود ترکیه نیست که این گروههای تروریستی شکست بخورند؛ زیرا میخواهد شمار بیشتری از ساکنان ادلب و آوارگان حاضر در سایر استانهای را به شمال شرق سوریه انتقال دهد و منطقه موسوم به امن را تثبیت کند.

این کارشناس مسائل نظامی در انتها توضیح داد، ترکیه در کوشش است که بافت جمعیتی این منطقه را تغییر دهد؛ زیرا نه مسائل ادلب و نه معارضان میانه رو... برای ترکیه هیچ اهمیتی ندارد، بلکه در پی کسب دستاوردهای راهبری است که برای منافع ملی ترکیه اهمیت دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 361

به "انتقال دو هزار عنصر تروریستی جیش العزه به نزدیکی مرزهای ترکیه و سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال دو هزار عنصر تروریستی جیش العزه به نزدیکی مرزهای ترکیه و سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید