اوکراین خواهان پوزش و پرداخت غرامت از سوی ایران شد

به گزارش مینی ست، کانادا و اوکراین در پی پذیرش مسئولیت سرنگونی هواپیمای اوکراینی از طرف جمهوری اسلامی، خواهان پاسخگویی ایران شدند. رئیس جمهور اوکراین خواهان پرداخت غرامت از سوی ایران شد و ترودو گفت کانادایی ها در تراژدی ملی عزادارند.

اوکراین خواهان پوزش و پرداخت غرامت از سوی ایران شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز شنبه 21 دی (11 ژانویه) نخستین سران کشورهای خارجی هستند که به پذیرفتن مسئولیت سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین واکنش نشان دادند و از ایران خواستند پیگیر و شفاف عمل کند.

دفتر جاستین ترودو با صدور بیانیه ای خواهان شفافیت و عدالت برای خانواده ها و بستگان قربانیان شد. ترودو گفته است: این یک تراژدی ملی است و همه کانادایی ها عزادار هستند. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز آدینه 20 دی اظهار داشته بود: 138نفر راهی کانادا بودند که از این تعداد، 63 نفر کانادایی بوده اند. او توضیح داد که سرتاسر کانادا در این درد سهیم هستند.

ولودمیر زلینسکی، رئیس جمهوری اوکراین، خواهان پرداخت غرامت از طرف جمهوری اسلامی شده است. زلینسکی از ایران خواست در قبال سقوط هواپیمایی اوکراینی مسئولیت کامل آن را بپذیرد. زلیسنکی همچنین گفته است که انتظار دارد جمهوری اسلامی تحقیقات جامعی انجام دهد و عاملان و مقصران را به دست عدالت بسپارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 720

به "اوکراین خواهان پوزش و پرداخت غرامت از سوی ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین خواهان پوزش و پرداخت غرامت از سوی ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید