ایران نفتکش کره جنوبی را در آینده نزدیک آزاد می نماید

به گزارش مینی ست، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک منبع دیپلماتیک که می خواست نامش فاش نشود، در گفت و گو با این خبرگزاری مدعی شد: ایران احتمالا میخواهد نفتکش توقیف شده کره جنوبی و کاپیتان آن را در آینده نزدیک آزاد کند و اشاره نمود که پیشرفت چشمگیری در مذاکرات برای خاتمه دادن به توقیف تقریبا سه ماهه این نفتکش وجود داشته است.

ایران نفتکش کره جنوبی را در آینده نزدیک آزاد می نماید

در اوایل ماه ژانویه، ایران نفتکش MT Hankuk chemi و گروه 20 نفری آن را به دلیل آلودگی نفتی توقیف کرد. در ماه فوریه، مقامات ایرانی موافقت کردند که تمام دریانوردان این نفتکش را آزاد نمایند به جز کاپیتان که برای مدیریت کشتی مورد احتیاج بود.

تعیین نیست که چرا ایران موافقت نموده است این کشتی و کاپیتان آن را آزاد کند اما ظاهرا طبق حدس ها، تهران و سئول در پرداختن به درخواست ایران مبنی بر آزادسازی پول بلوکه شده اش به میزان 7 میلیارد دلار تحت تحریم های آمریکا در بانک کره جنوبی پیشرفت حاصل نموده اند.

دو کشور درباره چگونگی آزادسازی بخشی از پول ایران به وسیله کانال تجارت بشردوستانه سوییس که برای تسهیل واردات کالاهای بشردوستانه به ایران طراحی شده، در حال مذاکره بوده اند.

بر اساس این گزارش، ادعای این منبع دیپلماتیک در حالی مطرح می گردد که مقامات و منابع رسمی ایران هنوز این موضوع را رد یا تایید ننموده اند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1520

به "ایران نفتکش کره جنوبی را در آینده نزدیک آزاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران نفتکش کره جنوبی را در آینده نزدیک آزاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید