تحریم های آمریکا علیه زیمبابوه تا زمان ایجاد اصلاحات باقی می ماند

به گزارش مینی ست، یکی از مقام های اقتصادی ارشد آمریکا به یک گروه از کنگره این کشور گفت، دولت واشنگتن تحریم ها علیه دولت زیمبابوه را تا زمانیکه دولت این کشور تغییرات و اصلاحاتی را ایجاد نکند، بر جای خود باقی می ماند.

تحریم های آمریکا علیه زیمبابوه تا زمان ایجاد اصلاحات باقی می ماند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، مانیشا سینگ، دستایر وزیر امور خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری به جلسه استماع کنگره این کشور گفت که 141 شخصیت حقیقی و حقوقی شامل امرسون منانگاگوا، رئیس جمهوری کنونی و رابرت موگابه، رئیس جمهوری سابق زیمبابوه در حال حاضر در فهرست تحریم های آمریکا قرار دارند.

وی ادامه داد: فشار ما بر این کشور آفریقایی همچنان پا برجاست. ما کوشش می کنیم تا از این فشار به عنوان اهرمی در راستای رفورم های سیاسی و اقتصادی و همچنین نظارت بر حقوق بشر استفاده کنیم. ما به دنبال تغییرات اساسی در زیمبابوه هستیم و تنها زمانی این تحریم ها برداشته می شوند و روابط به حالت عادی باز می شود که این اصلاحات ایجاد گردیده باشند.

منانگاگوا در 26 اوت امسال میلادی به عنوان رئیس جمهوری زیمبابوه و پس از تایید پیروزی اش در انتخابات 30 ژوئیه سوگند یاد کرد.

وی خواهان لغو تحریم های آمریکایی علیه مقام های حزب حاکم زانو-پی.اف، اشخاص برجسته نظامی و برخی از کمپانی های دولتی گردیده است که این تحریم ها به دلیل نقض حقوق بشر و دموکراسی در دوران موگابه وضع گردیده اند.

اتحادیه اروپا در 2014 اکثر این تحریم ها را برداشت اما برخی از آنها همچنان علیه موگابه و همسرش گریس باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 44

به "تحریم های آمریکا علیه زیمبابوه تا زمان ایجاد اصلاحات باقی می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های آمریکا علیه زیمبابوه تا زمان ایجاد اصلاحات باقی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید