کوشش دوباره روسیه و چین برای برطرف بخشی از تحریم ها از کره شمالی

به گزارش مینی ست، اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه به پیشنهاد چین و روسیه در جلسه ای حضور خواهند یافت که با هدف احیای مذاکرات اتمی کره شمالی و آمریکا، در آن، درباره برطرف تحریم از پیونگ یانگ بحث خواهند کرد.

کوشش دوباره روسیه و چین برای برطرف بخشی از تحریم ها از کره شمالی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه در جلسه ای غیررسمی دور دوم مذاکرات خود برای برطرف تحریم ها علیه کره شمالی را برگزار می نمایند.

به گزارش رویترز، این اقدام به پیشنهاد روسیه و چین از هفته پیش آغاز شده است اما بعضی دیپلمات ها میگویند که حامیان کمی در شورای امنیت دارد.

این مذاکرات که مورد حمایت پکن و مسکو است یک روز قبل از خاتمه مهلت کره شمالی به آمریکا برای از بن بست خارج کردن مذاکرات اتمی میان پیونگ یانگ انجام می گردد. کره شمالی تا خاتمه سال 2019 میلادی به آمریکا مهلت داده است تا پیشنهاد جدیدی برای خروج از بن بست ارائه کند در غیر این صورت ممکن است با یک هدیه کریسمس از سوی پیونگ یانگ روبرو گردد.

رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی دولت آمریکا روز یکشنبه گفت این کشور با نگرانی اقدامات کره شمالی را رصد می نماید.

یک مقام ارشد کاخ سفید نیز گفته اگر کره شمالی موشک بالستیک دور برد یا موشک اتمی آزمایش کند واشنگتن ناامید خواهد شد و اقدامات لازم را اتخاذ خواهد نمود.

کره شمالی از سال 2006 به خاطر آزمایشهای موشکی و اتمی تحت تحریمهای سازمان ملل واقع شده است.

نماینده های روسیه و چین در سازمان ملل هفته گذشته، پیش نویس قطعنامه ای را برای برداشتن تحریم های صادراتی کره شمالی در حوزه های غذای دریایی، منسوجات و مجسمه سازی ارائه کردند.

این پیش نویس قطعنامه، پیشنهاد می دهد که همکاری های بین کره ای درخصوص جاده و خطوط ریلی از تحریم ها معاف شوند و تمام تدابیر اعمالی پیشین که توسط شورای امنیت سازمان ملل که مستقیما معیشت مردم این کشور را هدف قرار می داد، لغو شوند.

یک دیپلمات سازمان ملل که نامش فاش نشده روسیه و چین را متهم نموده است که این قطعنامه با هماهنگی کره شمالی نوشته شده است و قبل از ارائه آن در جلسه شورای امنیت توسط پیونگ یانگ بازبینی شده است.

وی گفته که شورای امنیت سازمان ملل نمی تواند از قطعنامه ای حمایت کند که منجر به توسعه سلاح های کشتار جمعی در کره شمالی می گردد، این قطعنامه دارد این کار را می نماید.

براساس گزارش رویترز، روسیه و چین معتقدند که تصویب این قطعنامه به خروج از بن بست در مذاکرات اتمی میان کره شمالی و آمریکا یاری می نماید اما فرانسه، انگلیس و آمریکا می گویند که اکنون زمان لغو تحریم ها نیست.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 620

به "کوشش دوباره روسیه و چین برای برطرف بخشی از تحریم ها از کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش دوباره روسیه و چین برای برطرف بخشی از تحریم ها از کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید