تکذیب قاچاق خاک از سیستان و بلوچستان

به گزارش مینی ست، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: هرگونه برداشت خاک و حمل غیرمجاز آن (قاچاق خاک) در این استان صحت ندارد.

تکذیب قاچاق خاک از سیستان و بلوچستان

به گزارش ایرنا، وحید پورمردان گفت: ضمن احترام به مصاحبه اخیر دکتر کهرم و ادعای قاچاق خاک در سیستان و بلوچستان به اطلاع همه دوستداران محیط زیست می رساند که خاک استان طبق آخرین آنالیز های صورت گرفته به خارج از کشور حمل نمی گردد.

وی اضافه نمود: در گزارش منتشر شده وی بعنوان مشاور ریاست سازمان محیط زیست معرفی شده است در حالی که طبق استعلام سازمان حفاظت محیط زیست، ایشان هیچ ارتباط سازمانی و کاری با این سازمان ندارد و این ادعا نیازمند ارائه مدارک و مستندات واقعی بوده که تا به امروز مدرکی دال بر این موضوع ارائه نشده است.

پورمردان با تاکید بر اینکه خاک وطن فروشی نیست، گفت: اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان با تمام توان در تمامی حوزه ها و فعالیت ها حضوری فعال دارد و در مورد برداشت خاک و حمل غیرمجاز آن به خارج از کشور تا کنون به هیچ موردی برخورد ننموده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: انتظار می رود افرادی که تجربه ای در حوزه محیط زیست دارند، مستند و پس از آگاهی از صحت یک خبر با رسانه ها مصاحبه نمایند تا با انتشار اخباری این چنین نگرانی دوستداران محیط زیست و هموطنان عزیز را شاهد نباشیم.

از روز گذشته خبری با عنوان هر کامیون خاک سیستان و بلوچستان 8 دلار به کشور های حوزه خلیج فارس فروخته می گردد در فضای مجازی استان سیستان و بلوچستان منتشر شد که در آن طی مصاحبه ای به نقل از اسماعیل کهرم، مشاور سابق رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادعا شده بود: خاکی که از نوبندیان قاچاق می گردد، خاک کشاورزی است و شنیده ام که هر کامیون آن 8 دلار فروخته می گردد. با این کار خاک کشاورزی از بین می رود، زیرا از روی زمین ها جمع آوری می گردد و 30 تا 40 سانتی متر از روی خاک را برداشت نموده و می فروشند در نتیجه آنجا دیگر امکان کشاورزی در آینده نخواهد داشت و خساراتی هم به رودخانه های منطقه وارد خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1226

به "تکذیب قاچاق خاک از سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب قاچاق خاک از سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید