خبرنگاران بستری شدگان کرونایی در آذربایجان غربی به مرز 500 نفر رسید

به گزارش مینی ست، ارومیه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در حالی که اوایل بهمن امسال، تعداد بستری شدگان کرونایی در استان حدود 350 نفر بود، طبق آخرین برآورد، بستری شدگان سندرم حاد تنفسی نزدیک به 1.5 برابر شده و به حدود 500 نفر رسید.

خبرنگاران بستری شدگان کرونایی در آذربایجان غربی به مرز 500 نفر رسید

دکتر جواد آقازاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از کل 494 نفر بستری شده سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی، 283 نفر مشکوک و 211 نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر 132 نفر در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های آذربایجان غربی بستری بوده و 30 نفر نیز به ونتیلاتور متصل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به ابتلای 377 نفر، بستری شدن حدود 80 نفر و فوت یک تن طی 24 ساعت گذشته در استان اظهار کرد: با احتساب آمار امروز، کل فوت شدگان ناشی از کرونا در استان به سه هزار و 589 نفر رسید.

آقازاده ادامه داد: تا به امروز بیش از 111 هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش خبرنگاران، آذربایجان غربی یکی از استان های با بیشترین میزان ابتلا و فوتی بر اثر کرونا در کشور به شمار می رود و با وجود سهم جمعیتی چهار درصدی، سهم مبتلایان و فوت شدگان در استان نسبت به کشور به ترتیب 7.1 و 6.1 درصد است.

یک هزارم مبتلایان دنیا را نیز آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1458

به "خبرنگاران بستری شدگان کرونایی در آذربایجان غربی به مرز 500 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بستری شدگان کرونایی در آذربایجان غربی به مرز 500 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید