خبرنگاران حق مسکن کارگران 200 هزارتومان افزایش می یابد

به گزارش مینی ست، تهران- خبرنگاران- معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور گفت: با پیگیری های این سازمان، مقرر شد حداقل مزد کارگری 5 درصد و حق مسکن کارگران نیز 200 هزارتومان افزایش یابد که این موضوع باید به تصویب هیات وزیران برسد.

خبرنگاران حق مسکن کارگران 200 هزارتومان افزایش می یابد

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش روز آدینه مرکز رسانه قوه قضاییه، نادر شکربیگی در مورد اقدامات این سازمان برای برطرف معضلات جامعه کارگری گفت: در پی دستور و پیگیری ویژه ریاست قوه قضاییه، این سازمان گزارش جامعی در مورد آنالیز معضلات جامعه کارگری - کارفرمایی و نحوه معین حداقل دستمزد سال 99 تهیه و در تاریخ 30 اردیبهشت امسال برای معاون اول رئیس جمهور ارسال کرد که با دستور آنالیز و اقدام به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع داده شد.

وی اضافه نمود: به دنبال این طرح در تاریخ 10 خرداد جلسه ای برای آنالیز مسائل بنگاه های مالی و تبعات احتمالی افزایش دستمزد توسط سازمان بازرسی با نمایندگان کارفرمایی برگزار گردید که در خاتمه جلسه، نمایندگان کارفرمایی با انتقال 5 درصد از بخش مزایا (حق سنوات) به حداقل مزد موافقت کردند.

شکربیگی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه با دبیر شورای عالی کار توضیح داد: پیشنهاد سازمان بازرسی مبنی بر انتقال بخشی از حق سنوات به حداقل دستمزد و افزایش حق مسکن در این جلسه با موافقت ضمنی دبیر شورای عالی کار و نمایندگان بخش کارگری و کارفرمایی روبرو و در راستای اجرای پیشنهادهای سازمان بازرسی و قول مساعد وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت از اعضای شورای عالی کار، جلسه شورای عالی کار در تاریخ 17 خرداد 99 برگزار گردید.

وی ادامه داد: براساس این جلسه مقرر شد قسمتی از حق سنوات از بخش مزایا به حداقل مزد اضافه نموده گردد و افزایش حداقل مزد نیز از 21 درصد به 26 درصد تغییر کند. همچنین حق مسکن کارگری نیز به میزان دو میلیون ریال افزایش پیدا کند که این موضوع باید به تصویب هیات وزیران برسد.

به گفته شکربیگی سایر سطوح دستمزد نیز به همین نسبت افزایش خواهد یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 968

به "خبرنگاران حق مسکن کارگران 200 هزارتومان افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حق مسکن کارگران 200 هزارتومان افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید