خبرنگاران مدل نرخ استانداردسازی در کشور اجرایی می شود

به گزارش مینی ست، کرمان - خبرنگاران - معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به سنجش میزان استانداردها در مدل نرخ استانداردسازی گفت: این مدل برای نخستین بار در کشور مطرح شده و بزودی به مرحله اجرا می رسد.

خبرنگاران مدل نرخ استانداردسازی در کشور اجرایی می شود

وحید مرندی مقدم شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: با تصویب نرخ استانداردسازی هر سال می توان روند استانداردسازی و تأثیر آن بر روی فرآورده های تولیدی و اقتصاد کشور را مورد سنجش قرار داد و این آمار را به صورت رسمی اظهار داشت.

وی ادامه داد: مدل نرخ استانداردسازی طراحی شده و شاخص ها و فرم این مدل باید با تحلیل و ارزیابی نهایی شود و با اجرایی شدن این مدل می توان هر سال این نرخ را مشخص کرد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه مدل نرخ استاندارد سازی در گردهمایی منطقه جنوب شرق مورد بحث و بررسی قرار گرفت گفت: این مدل اکنون مراحل پایانی خود را می گذراند.

وی با بیان اینکه وضعیت فرآورده های تولیدی داخل کشور و انطباق آن با استانداردها در گردهمایی منطقه جنوب شرق کشور مورد بررسی قرار گرفت اضافه کرد: اینک وضعیت رو به رشدی در انطباق با استانداردها در واحدهای تولیدی و در عرضه به بازار مشاهده می شود.

مرندی مقدم با اشاره به پیگیری حوزه اظهار یه انطباق به عنوان فعالیتی مهم در گردهمایی منطقه ای کشور شرح داد: اهداف و کاربردهای این حوزه نیز در گردهمایی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

وی مطرح نمود: گزارش عملکرد برای بررسی وقایع و فعالیت های استان ها در بخشی از برنامه گردهمایی های منطقه ای سازمان ملی استاندارد ارایه می شود و این گزارش ها موجب هماهنگی بیشتر برای رسیدن به اهداف، برنامه ها و کاهش فاصله فعالیت های اداره های کل استان ها خواهد شد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد اضافه کرد: اهداف و برنامه های یک سال آینده سازمان ملی استاندارد و معاونت نظارت سازمان در گردهمایی ها تفهیم می شود و نقاط قوت و ضعف فعالیت ها مورد چالش، بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: استان کرمان در بخش کشاورزی به دلیل قطب کشاورزی بودن و تولیدات پسته و خرما (مشمول استاندارد اجباری برای صادرات) جزو استان های مهم و تأثیرگذار برای سازمان ملی استاندارد محسوب می شود.

مرندی مقدم گفت: همچنین صنایع شاخصی از جمله مس سرچشمه و واحدهای خودروسازی شهرستان بم به علت داشتن رتبه دوم در میزان تولیدات خودرو کشور، از نظر صنعتی ظرفیت های بسیاری دارد لذا کرمان برای سازمان ملی استاندارد از اهمیت فراوانی برخوردار است.

استانداردسازی، به فرایند ایجاد و اجرای استانداردها گفته می شود و هدف استانداردسازی بهبود سازگاری، امنیت و کیفیت محصولات تولیدی است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه گردهمایی نشست منطقه ای جنوب شرق کشور امروز به میزبانی کرمان برگزار شد گفت: هدف از اجرای این گردهمایی بررسی برخی از فعالیت های تخصصی سازمان ملی استاندارد در حوزه معاونت نظارت بر اجرای استاندارد، طرح های اجرایی هماهنگ، بازرسی، نمونه برداری و کنترل بازار و اظهاریه انطباق برگزار شده است.

اسماعیل عاقلی اضافه کرد: اظهاریه انطباق به عنوان طرح جدید سازمان ملی استاندارد به مرحله اجرا می رسد.

وی شرح داد: موضوع عدم انطباق در بازرسی و نمونه برداری های کشوری و تحلیل نتایج نیز در این گردهمایی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و نتایج در معاونت تخصصی زیربط در سطح کلان کشور مورد استفاده و به کار گرفته می شود.

مدیرکل استاندارد استان کرمان ادامه داد: برخی از پروژه های کشوری در نشست های تخصصی منطقه ای استاندارد مورد ارزیابی قرار می گیرد و برون داد پروژه ها برای اجرا در سطح کشوری است.

7420/ 3029 / ‬ 5054

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 232

به "خبرنگاران مدل نرخ استانداردسازی در کشور اجرایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدل نرخ استانداردسازی در کشور اجرایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید