خبرنگاران نخست وزیر کانادا: در کشور مشکل نژادپرستی داریم

به گزارش مینی ست، تهران-خبرنگاران- جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت، بسیاری از کانادایی ها شورش علیه نژادپرستی در آمریکا را با شوک و وحشت نظاره گر هستند. ما هم در کانادا با مشکل نژادپرستی روبرو هستیم.

خبرنگاران نخست وزیر کانادا: در کشور مشکل نژادپرستی داریم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات قیمت ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترودو روز آدینه گفت: بسیاری از کانادایی ها با نژادهای مختلف مانند همه کانادایی تبارها در حال تماشای اخبارهای منتشر شده از ایالات متحده با شوک و وحشت هستند.

شهر مینیاپولیس آمریکا به دنبال کشته شدن یک سیاه پوست غیرمسلح بدست پلیس سفیدپوست به صحنه اعتراض های خشونت آمیز تبدیل شده است. افسر پلیس آمریکا به دنبال بازداشت این شهروند سیاه پوست، با زانو به پشت گردن او فشار وارد کرد که در نهایت به مرگ وی منجر شد.

ترودو به خبرنگاران گفت: نژادپرستی علیه سیاه پوستان واقعیت دارد. این شرایط فقط در ایالات متحده وجود ندارد و ما در کانادا نیز چنین شرایطی را داریم و از این موضوع مطلع هستیم که مردم هر روز با تبعیض نژادی نظام مند، تعصبات غیرمطلعانه و نژادپرستی علیه سیاه پوستان روبرو هستند.

رویترز اظهارات ترودو را در رابطه با امور داخلی آمریکا بسیار نامتعارف ارزیابی کرد و نوشت: نخست وزیران کانادا به طور معمول از اظهارنظر درباره اتفاقات در آمریکا به عنوان اصلی ترین متحد و شریک تجاری عظیم کانادا خودداری نموده اند.

ترودو همیشه از ضرورت احتیاج به انتها دادن به نژادپرستی صحبت نموده است اما سپتامبر گذشته (شهریور) انتشار عکسی از او با چهره ای سیاه، توجهات را از کارزارهای انتخاباتی اش برای بدست دریافت دوباره کرسی نخست وزیر کانادا به موضوع نژادپرست بودن وی جلب کرد.

در این عکس ترودو در حالی که از گریم قهوه ای برای صورت خود استفاده نموده به عنوان بخشی از رسومات یک جشن شبانه عربی مشاهده شد. این عکس در مدرسه کلمبیا گرفته شده بود که ترودو در آن موقع در آنجا تدریس می کرد.

انتشار این عکس که نخست در مجله تایم منتشر شده است و به 20 سال پیش و زمان حضور ترودو در یک جشن مربوط می شد کمپین های انتخاباتی ترودو را به لرزه در آورد و در نهایت به عذرخواهی ترودو منجر شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1016

به "خبرنگاران نخست وزیر کانادا: در کشور مشکل نژادپرستی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر کانادا: در کشور مشکل نژادپرستی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید