خبرنگاران 32 محصول دانش بنیان توسط دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تجاری سازی شد

به گزارش مینی ست، اردبیل - خبرنگاران - رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از فعالیت 40 واحد فناور و 2 شرکت دانش بنیان در این استان اطلاع داد و گفت: 32 محصول دانش بنیان و فناور توسط دانشجویان و محققان این دانشگاه وارد مرحله تجاری سازی و بازار شد.

خبرنگاران 32 محصول دانش بنیان توسط دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تجاری سازی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

دکتر اسحاق رسولی روز دوشنبه در بازدید از خبرنگاران اردبیل بمناسبت روز خبرنگار اضافه نمود: نوآوری، فناوری، کارآفرینی و هم افزایی علم و ثروت از اولویت های این دانشگاه در استان بوده و برای همین دانشگاه آزاد مهارت آموزی و افزایش کیفیت و تخصص را از اولویت های خود قرار داده تا به اهداف مورد نظر دست یابد.

وی اظهارداشت: علاوه بر آموزش دانشجویان امروز وظیفه اصلی دانشگاه آزاد اسلامی شناسایی خلاء ها و نیازهای جامعه با توجه به قابلیت های استان است تا بتوان به صورت علمی پاسخ مناسب برای برطرف مسائل ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه در هفت حوزه نیازسنجی در مناطق مختلف استان اجرا شده است، بیان نمود: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، حوزه سلامت، حوزه گردشگری، صنایع تبدیلی، فراوری بذر و نهال و مدیریت بهره وری آب و انرژی دامنه های سبلان از جمله آنها است.

رسولی اضافه نمود: بر اساس برنامه تدوین شده مراکز و واحدهای دانشگاهی در مناطق مختلف استان ملزم به نیازسنجی و مطالعه مسائل راهبردی منطقه خود شده اند و هر واحد شهرستانی باید به چند مساله راهبردی ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: در واحد مشگین شهر مطالعه و مدیریت بهره وری آب و انرژی دامنه های سبلان، در واحد سرعین دانشکده تخصصی گردشگری و در اردبیل احداث بیمارستان 106 تختخوابی، سالن های مجهز ورزشی و آزمایشگاه تربیت بدنی برای دریافت تست سلامت و استعدادیابی به همین دلیل ایجاد شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از دانشجویان ایده پرداز در مراکز و واحدهای دانشگاهی و سایر جوانان خارج از دانشگاه خواست ایده های خود را به مراکز رشد دانشگاه ارائه نمایند تا پس از داوری علمی مورد حمایت قرار گرفته و زمینه تجاری سازی ایده های ارائه شده فراهم گردد.

وی با بیان اینکه با ایجاد اکوسیستم فناوری و کارآفرینی، افزایش سطح کیفیت، ارائه آموزش های تخصصی و مهارت محور و انعطاف پذیری جوانان زیادی علاقه مند و راغب به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد خواهند شد، اضافه نمود: با برنامه ریزی های اجرا شده و با استفاده از همه ظرفیت ها کوشش می گردد تا اتکای دانشگاه به شهریه دانشجویان 40 درصد کاهش یابد.

وی اظهارداشت: هم اکنون حدود 14 هزار و 500 دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان در شهرهای اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، گرمی و بیله سوار در 42 رشته در مقطع کاردانی، 68 رشته در مقطع کارشناسی، 53 رشته در مقطع کارشناسی ارشد،21 رشته در مقطع دکتری و یک رشته در مقطع دکتری حرفه ای مشغول تحصیل هستند.

وی بیان نمود: دانشگاه آزاد اسلامی استان در 6 واحد دانشگاهی ، 6 مرکز آموزشی، سه آموزشکده سما با 430 نفر هیات علمی و حدود 900 نفر حق التدریس و با 570 کارمند به دانشجویان ارائه خدمت می نماید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با تبریک روز خبرنگار اضافه نمود: خبرگزاری خبرنگاران اردبیل دارای پتانسیل های و توانمندی زیاد بوده و نقش مهمی در اطلاع رسانی و همراهی و همگامی با مسوولان در توسعه استان دارد.

رسولی با بیان اینکه قدمت، حرفه ای بودن، رعایت امانت داری و تعهد در کار خبری، خبرگزاری خبرنگاران را به رسانه مرجع اطلاع رسانی در کشور تبدیل نموده است، ادامه داد: اطلاعات صحیح و قابل اطمینان تنها به وسیله خبرنگارانی متعهد، متخصص و درست کار میسر بوده و اگر رسانه ها نباشند بسیاری از مطالبات زمین مانده و مسائل منعکس و حل نمی گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1116

به "خبرنگاران 32 محصول دانش بنیان توسط دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تجاری سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 32 محصول دانش بنیان توسط دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تجاری سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید