خبرنگاران 50 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به معلولان مازندران پرداخت شد

به گزارش مینی ست، ساری - خبرنگاران - مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که 50 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال سال جاری به یکهزار و 500 نفر از معلولان زیر پوششی این نهاد در استان پرداخت شده است.

خبرنگاران 50 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به معلولان مازندران پرداخت شد

به گزارش خبرنگاران ، فرزاد گوهردهی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز معلولان ، اشتغالزایی برای این قشر از جامعه را مهم ترین اقدام بهزیستی برای توانمندسازی برشمرد و اضافه کرد : این نوع حمایت نیز به 2 صورت انجام می گیرد از جمله حمایت از کارفرمایانی که افراد معلول را به کار می گیرند و معلولانی که برای خودشان به عنوان کارفرما شغل ایجاد می نمایند.

وی شرح داد : سال جاری برای یک هزار و 299 نفر معلول که در شرکت و کارگاه ها مشغول بودند ، حق بیمه تا پنج سال اختصاص یافته است.

گوهردهی نتیجه راستی آزمایی ها و تحقیقات چند تیم دانشگاهی در باره ایجاد و ماندگاری اشتغالزایی برای معلولان در مازندران را 60 درصد خاطرنشان کرد و گفت که بقیه برنامه اشتغالزایی تحت تاثیر مسائل مالی و همچنین عوامل دیگر نتوانستند تداوم داشته باشند.

وی همچنین گفت که شروع فعالیت دولت تدبیر و امید تا به امروز چهار هزار و 167 واحد مسکونی با سرمایه گذاری 28 میلیارد تومان برای معلولان در مازندران ساخته و تحویل شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران مجموعه واحدهای مسکونی ساخته شده برای معلولان در استان را تا به امروز هشت هزار واحد خاطرنشان کرد.

وی اضافه کرد : سال جاری نیز تعهد بهزیستی مازندران تسهیل گری برای ساخت 400 خانه است ، اما با کوشش های انجام شده از ابتدای سال جاری تا به امروز برای 513 واحد مسکونی خانوارهای دارای معلول تحت پوشش تسهیل گری انجام شده است.

وی راه اندازی پویش سقف همدلی برای اتمام واحدهای مسکن معلولان نیمه کاره استان که بین 30 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی را از دیگر اقدامات بهزیستی برای تسریع در فرایند تکمیل مسکن معلولان مطرح نمود و گفت: با یاری مردم و خیرین قدم های موثری در این پیش گرفته شد که نتیجه آن بزودی برای عمومی تبیین می گردد.

مازندران 63 هزار معلول دارد که از این تعداد نیمی معلول جسمی و حرکتی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1320

به "خبرنگاران 50 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به معلولان مازندران پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 50 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به معلولان مازندران پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید