خبرنگاران 56 واحد سردخانه ای مردادماه در استان اردبیل بهره برداری می گردد

به گزارش مینی ست، اردبیل - خبرنگاران - استاندار اردبیل با اشاره به اجرای 56 پروژه سردخانه ای در استان گفت: این واحدها با ظرفیت 275 هزار تن بین 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تابستان سال 1400 به بهره برداری خواهند رسید.

خبرنگاران 56 واحد سردخانه ای مردادماه در استان اردبیل بهره برداری می گردد

به گزارش پنجشنبه خبرنگاران، اکبر بهنامجو اضافه نمود: برای اجرای این واحدهای سردخانه ای، تامین تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به مبلغ 900 میلیارد ریال بر اساس جدول زمانبدی تدوین شده و با پرداخت این تسهیلات شاهد بهره برداری از آنها تا مرداد 1400 خواهیم بود.

وی بیان نمود: سردخانه های اتمسفریک زیر صفر، بالای صفر و انبارهای سرد مکانیزه از اولویت های مهم صنایع تبدیلی استان اردبیل هستند که نقش مهمی در نگهداری محصولات کشاورزی، تامین امنیت غذایی و تنظیم بازار دارند.

به گفته او، در حال حاضر در استان 47 مورد سردخانه و انبار سرد مکانیزه به ظرفیت 175 هزار تن به صورت فعال در حال بهره برداری هستند.

بهنامجو احتیاج استان به صنایع سردخانه ای و ذخیره سازی را 400 هزار تن ذکر کرد.

فرماندار اردبیل هم گفت: در حال حاضر 36 واحد سردخانه با ظرفیت 80 هزار تن در این شهرستان در حال احداث و یا صدور مجوز تاسیس است.

مسعود امامی یگانه روز پنجشنبه در بازدید از عملیات اجرایی سردخانه های در دست احداث اردبیل اضافه نمود: برای اجرای واحدهای سردخانه یک هزار و 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و پیش بینی می گردد و برای 260 نفر هم به طور مستقیم شغل ایجاد گردد.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان اردبیل یکی از قطب های فراوری محصولات کشاورزی است، نگهداری و انبار استاندارد محصولات حائز اهمیت است و بر همین اساس زیرساخت های سرمایه گذاری در راه اندازی سردخانه محصولات کشاورزی در شهرستان اردبیل فراهم بوده و حمایت های لازم از سرمایه گذاران در این بخش انجام می گردد.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه سال جاری 17 واحد فراوریی راکد در این شهرستان فعال شد، اضافه نمود: با فعال سازی این واحدها برای 170 نفر زمینه اشتغال ایجاد شده است.

امامی یگانه حمایت از واحدهای فراوریی، تامین زیرساخت های لازم واحدها و احیای واحدهای راکد را ضروری دانست و گفت: حمایت از واحدهای کوچک مورد توجه قرار گرفته و اقدامات خوبی هم در شهرستان از قبیل ارائه تسهیلات و تامین زیرساخت ها برای واحدهای کوچک صورت گرفته است.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه واحدهای فراوریی و صنعتی راکد و نیمه فعال در این شهرستان شناسایی شده، اضافه نمود: ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم از اولویت اساسی مسئولان استان است و برنامه ریزی شده سال جاری با اجرای طرح های اشتغال زا زمینه رونق مالی در این شهرستان فراهم گردد.

استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی را فراوری می نماید. اردبیل در فراوری بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول فراوری عدس، رتبه اول فراوری کلزا، رتبه دوم فراوری سیب زمینی، رتبه سوم فراوری عسل، رتبه پنجم فراوری چغندر قند، رتبه هفتم فراوری حبوبات و رتبه هفتم فراوری گندم و جو را دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1536

به "خبرنگاران 56 واحد سردخانه ای مردادماه در استان اردبیل بهره برداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 56 واحد سردخانه ای مردادماه در استان اردبیل بهره برداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید