دعوت اسقف اعظم لبنان از عون و حریری برای آشتی

به گزارش مینی ست، اسقف اعظم مارونی های لبنان خواهان آشتی میان رئیس جمهوری و نخست وزیر مکلف این کشور شد.

دعوت اسقف اعظم لبنان از عون و حریری برای آشتی

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، بشاره پطرس الراعی، اسقف اعظم مارونی های لبنان در سخنانی از میشل عون، رئیس جمهوری کشورش خواست برای تشکیل کابینه و سرانجام دادن به بن بست سیاسی لبنان، با سعد حریری، نخست وزیر مکلف، ملاقاتی را برای آشتی و مصالحه انجام دهند.

وی گفت: امیدواریم که جناب رئیس جمهور ابتکار عمل به خرج دهد و از نخست وزیر مکلف برای انجام این ملاقات دعوت کند؛ چراکه زمان بی رحم و شرایط فاجعه بار کشور و ملت به هیچ وجه تاخیر در تشکیل کابینه را بر نمی تابد.

الراعی در ادامه با اشاره به بحران لبنان اضافه نمود: لبنان، این جواهر گرانبها، در شرایط مناسبی قرار ندارد و در حال تضعیف است؛ تشکیل دولت به حالت تعلیق درآمده، دستگاه قضایی طعمه دخالت های سیاسی و فرقه ای شده، اقتصاد در همه بخش های آن فلج شده، نیمی از بیروت نابود شده، مردم با رنج و مشقت روبرو هستند و نیمی از آنها زیر خط فقر هستند.

وی اظهار داشت: تنها راهی که به حل و فصل تمامی این مسائل منتهی می گردد؛ تشکیل دولت نجات متشکل از نخبگان لبنانی است.

وی ادامه داد: من امیدوارم که آنها یک جلسه آشتی شخصی برگزار نمایند که اعتماد بین آنها را بازگرداند و با در نظر دریافت منافع لبنان و پشت کردن به منافع شخصی و جناحی، اقدام به غربالگری اسامی پیشنهادی و آنالیز اسامی جدید و شایسته نمایند.

اختلاف میان عون و حریری از دسامبر به دلیل اختلاف نظر درباره تشکیل کابینه، تشدید شد و هفته گذشته به اوج خود رسید و عون در سخنانی حریری را آشکارا دروغگو خطاب کرد.

حریری اکتبر به تشکیل دولت مکلف شد و تعهد داد فورا دولتی تشکیل دهد که قادر به احیای نقشه راه فرانسه باشد اما اختلافات سیاسی قدیمی مذاکرات تشکیل دولت را ناکام گذاشته است و این درحالی است که آژانس های سازمان ملل نسبت به فاجعه اجتماعی در لبنان به دلیل پیامدهای انفجار بندر بیروت و همچنین بحران مالی و کرونا هشدار می دهند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1408

به "دعوت اسقف اعظم لبنان از عون و حریری برای آشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت اسقف اعظم لبنان از عون و حریری برای آشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید