دلسردی اتحادیه اروپا از مواضع انگلیس در مذاکرات پسابرگزیت

به گزارش مینی ست، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات پسا برگزیت بعد از دور دوم مذاکرات در این باره که اخیرا برگزار گردید، درباره مواضع لندن ابراز دلسردی و نگرانی کرد.

دلسردی اتحادیه اروپا از مواضع انگلیس در مذاکرات پسابرگزیت

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، میشل بارنیر، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا برای مذاکرات پسا برگزیت بعد از دور دوم مذاکرات درباره مناسبات آینده با انگلیس ابراز دلسردی و نگرانی کرد.

وی تاکید نمود که در موضوعات مهم برای اتحادیه اروپا در این مذاکرات هیچ پیشرفتی وجود نداشته است.

بارنیر تاکید نمود که طرف انگلیسی آماده نیست درباره مسائل اساسی حتی وارد مذاکره گردد. لندن تنها در یک نکته به ادعای خود شفاف سازی نموده است. دولت انگلیس در این دور مذاکرات به ما گفته است و تایید نموده که هر گونه تمدید دوران گذار پسا برگزیت را رد خواهد نمود.

این مقام اروپایی در این باره گله کرد که لندن ازتمدید دوران گذار خودداری نموده و هم زمان فرایند بحث ها در زمینه های مهم را کند می نماید.

انگلیس در اواخر ژانویه رسما اتحادیه اروپا را ترک کرد و البته تا انتها امسال میلادی در بازار داخلی این اتحادیه باقی می ماند و همچنان باید به این اتحادیه بودجه پرداخت نموده و به قوانین آن پایبند باشد. تمدید مذاکرات در دوره انتقالی برای یک تا دو سال در صورت موافقت طرفین امکان پذیر است.

بارنیر تاکید نمود که اتحادیه اروپا درباره موضع انگلیس اطلاع حاصل نموده است.

تنها دو دور مذاکرات تا انتها ماه ژوئن باقی مانده است. بارنیر تاکید نمود: تا آن موقع ما باید سخت کوشش کنیم و همچنین پیامدهای مالی یک تصمیم را در نظر بگیریم. با اراده سیاسی، واقع گرایی و احترام متقابل می توان بر مسائل جدی غلبه کرد.

بارنیر بر این باور است که لندن همچنان بر تضعیف قواعد حفاظت ازداده ها اصرار دارد و همچنین درباره حقوق ماهیگیری هیچ پیشرفتی حاصل نشده و این مسئله باید تا ماه ژوئن شفاف سازی گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 945

به "دلسردی اتحادیه اروپا از مواضع انگلیس در مذاکرات پسابرگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلسردی اتحادیه اروپا از مواضع انگلیس در مذاکرات پسابرگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید