دولت افغانستان: مذاکرات کنونی دوحه می تواند به جنگ جاری انتها دهد

به گزارش مینی ست، مشاور امنیت ملی افغانستان اظهارداشت که مذاکرات کنونی صلح می تواند به جنگ جاری خاتمه دهد اما بحران این کشور تنها ابعاد داخلی ندارد.

دولت افغانستان: مذاکرات کنونی دوحه می تواند به جنگ جاری انتها دهد

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در کنفرانس نامن و ثبات امروز گفت که ثبات و صلح دو مقوله متفاوت است.

وی اضافه کرد: افغانستان در تاریخ این کشور ثبات را تجربه نموده است و البته این مقوله به مهار آسان جنگ ها یاری می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

حمدالله محب اظهارداشت که تنها مذاکره با طالبان افغانستان را به ثبات دائمی نمی رساند و البته این مذاکره به صلح موقتی با طالبان منجر خواهد شد.

مشاور امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که افغانستان تجربه های صلح را نیز داشته است و فرصت کنونی نیز برای صلح در این کشور تاریخی است. مذاکرات کنونی می تواند به جنگ جاری خاتمه دهد.

وی با تاکید بر واقعیت های موجود افغانستان گفت که جنگ ای کشور تنها ابعاد داخلی ندارد به همین خاطر ادامه یافته است و البته عوامل بزرگی پشت آن نهفته است.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که پیشنهاد آمریکا برای حکومت مشارکتی در رسانه ها مطرح شده است و دولت افغانستان نیز شایعه دانستن چنین پیشنهادی بر انتخابات تاکید دارد.

حمدالله محب چندی قبل نیز گفته بود که در صورت شکست مذاکرات با طالبان، دولت افغانستان آماده هرگونه سناریوی احتمالی است و آمادگی کامل نظامی نیز دارد.

مشاور امنیت ملی افغانستان همچنین تاکید نموده بود که صلح و جنگ در این کشور با هم ادامه دارد و تا زمانی که طالبان در جنگ شکست نخورد بزودی صلح نمی نماید.

به گفته وی، صلح و جنگ با هم ادامه دارد و طالبان هرگز به این زودی صلح نمی نماید، مگر باور کند ما می توانیم آن ها را در جنگ شکست دهیم. بنابراین، آن چه آن ها انجام می دهند، دریافت وقت است چون به توانایی های ما باور ندارند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1457

به "دولت افغانستان: مذاکرات کنونی دوحه می تواند به جنگ جاری انتها دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان: مذاکرات کنونی دوحه می تواند به جنگ جاری انتها دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید