رایزنی های مخفیانه امارات و کشورهای اروپایی برای تداوم معاملات تسلیحاتی

به گزارش مینی ست، امارات در حال اجرا رایزنی هایی مخفیانه با چندین کشور اروپایی برای از سر دریافت معاملات تسلیحاتی با این کشورها است.

رایزنی های مخفیانه امارات و کشورهای اروپایی برای تداوم معاملات تسلیحاتی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیپلمات های غربی و منابع دیگر امروز پنجشنبه ادعا نموده اند امارات متحده عربی در حال رایزنی با کشورهای اروپایی برای کاستن از محدودیت های مربوط به صادرات تسلیحات به این کشور است.

پنج منبع به خبرگزاری رویترز گفته اند مقام های اماراتی در رایزنی های خود با همتایان اروپایی، ضمن یادآوری کاهش شمار نیروهای این کشور در جنگ یمن بر احتیاج به این سلاح ها برای دفاع از خود تأکید نموده اند.

کشورهای اروپایی ادعا نموده اند از بیم استفاده از سلاح های فروخته شده در جنگ یمن محدودیت هایی علیه صادرات سلاح به امارات متحده عربی وضع نموده اند.

خبرگزاری رویترز می گوید این لابی گری های امارات به موفقیت هایی به خصوص در آلمان منجر شده است. با این حال، امارات به دلیل مسائل امنیتی درباره جزئیات این کوشش ها و نتایج حاصله از آن سکوت اختیار نموده است.

دو منبع آگاه می گویند آلمان در ماه اکتبر به مقام های اماراتی اطلاع داده دولت این کشور مجوزی برای صادرات مولدهای الکتریکی ساخت آلمان برای تأمین برق سامانه های پاتریوت صادر نموده است.

بهانه امارات برای این کوشش ها، حملات صورت گرفته علیه چند نفت کش در سواحل این کشور تابستان امسال بوده است. آمریکا، بدون ارائه اسناد لازم ایران را به انجام این حملات متهم نموده است.

دفتر ارتباطات رسانه ای دولت امارات و وزارت خارجه این کشور پاسخی به درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره این گزارش نداده اند. امارات، در ماه ژوئن خروج بخشی از نیروهای خود از یمن را شروع کرد و در حال حاضر تنها شمار کمی از نیروهای این کشور در مناطق راهبردی مستقر هستند.

عربستان سعودی و امارات به دلیل اقداماتشان در یمن، حتی از سوی بعضی نهادهای مستقر در کشورهای غربی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند.

عملیات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن از سال 1394 به کشته شدن ده ها هزار نفر منجر شده و میلیون ها نفر را در آستانه قحطی قرار داده است. آلمان اردیبهشت ماه سال گذشته خاطرنشان کرد صادرات سلاح به طرف های درگیر در جنگ یمن را متوقف نموده است.

رهبری لابی گری ها در آلمان را سلطان الجابر، نماینده ویژه امارات در آلمان و مدیر عامل شرکت ملی نفت ابوظبی به عهده داشته است. او همراه با سایر مقام های امارات در جریان دست کم 5 ملاقات که از اردیبهشت ماه امسال در برلین و ابوظبی برگزار شده از این ممنوعیت ها ابراز نگرانی نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 598

به "رایزنی های مخفیانه امارات و کشورهای اروپایی برای تداوم معاملات تسلیحاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی های مخفیانه امارات و کشورهای اروپایی برای تداوم معاملات تسلیحاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید