روسیه 12 موشک فضاپیما پرتاب می نماید

به گزارش مینی ست، سازمان فضایی روسیه (روس کوسموس) بیان کرد که در سال 2021 میلادی 12 موشک فضایی سایوز 2 از پایگاه فضایی بایکانور پرتاب خواهد نمود.

روسیه 12 موشک فضاپیما پرتاب می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

روسلان محمدجانف رئیس مرکز استفاده از زیرساخت های فضایی روسیه روز دوشنبه گفت: این موشک ها برای اهداف دولتی (پرتاب ماهواره های دولتی) و نیز اجرای قراردادهای تجاری غیردولتی پرتاب خواهند شد.

روسیه از امکانات فضایی خود برای اهداف مختلف استفاده می نماید و خدمات فضایی شامل پرتاب ماهواره به کشورهای دیگر ارائه می دهد.

گزارش دیگری از سایت اینترنتی سازمان فضایی روس کوسموس حاکیست که امروز فضاپیمای باری روسیه حامل 2.5 تن محموله برای ایستگاه فضایی بین المللی به فضا پرتاب شد.

فضاپیمای پروگرس ام. اس-16 با یک موشک از نوع سایوز 2.1 ای از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان به فضا پرتاب شد.

انتظار می رود این فضاپیمای باری ساعت 9 و 30 دقیقه بامداد روز چهارشنبه به ایستگاه فضایی بین المللی ملحق گردد.

این پرتاب نخستین پرتاب فضاپیمای باری روسی به فضا در امسال میلادی است.

فضاپیمای باری حامل 600 کیلوگرم سوخت، 420 لیتر آب آشامیدنی، 40 کیلوگرم گاز فشرده و 1400 کیلوگرم تجهیزات و دستگاه ها و لباس ها و مواد لازم برای انجام آزمایش های علمی است.

ازجمله وظایف فضاپیمای باری، جدا کردن بخشی از ایستگاه فضایی بین المللی به نام پیرس و نصب یک بخش آزمایشگاهی به نام نائوکا به جای آن است.

فضاپیمای پروگرس این بخش جدا شده را در اقیانوس آرام غرق خواهد نمود.

ایستگاه فضایی بین المللی، یک آزمایشگاه فضایی به ارزش حدود یکصد میلیارد دلار است که در آن انواع آزمایش ها در شرایط فضا و بی وزنی توسط چند کشور از جمله روسیه، آمریکا و ژاپن و آژانس فضایی اروپا انجام می گیرد.

در حالی که در ابتدا این ایستگاه فضایی فقط سه ماژول داشت، مجموعه تحقیقاتی کنونی به بزرگی یک خانه پنج خوابه با یک سالن ورزشی، دو حمام و دستشویی، و یک پنجره با دید 360 درجه به زمین است.

این مرکز فضایی بین المللی از روز دوم نوامبر سال 2000 تا به امروز به طور مداوم سرنشین داشته است.

در این ایستگاه که با سرعت هشت کیلومتر در ثانیه حرکت می نماید و تقریبا هر 90 دقیقه یک بار به دور مدار زمین می چرخد، یک گروه بین المللی 6 نفره از کشورهایی از جمله روسیه، آمریکا، ژاپن و آژانس فضایی اروپا کار و زندگی می نمایند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1450

به "روسیه 12 موشک فضاپیما پرتاب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه 12 موشک فضاپیما پرتاب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید