زمان اعلام نتایج نهایی تمامی آزمون های 99

به گزارش مینی ست، دکتر ابراهیم خدایی ضمن بیان این مطلب در مورد اعلام نتایج آزمون های سال 99 و زمان بازگشایی سال تحصیلی جدید اظهار کرد: سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس استاندارد های خود احتیاجمند زمان مشخصی برای اعلام نتایج آزمون ها است. بر این اساس برای اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری و کنکور حدود دو ماه و نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد نیز حدود دو و نیم ماه زمان احتیاج داریم.

زمان اعلام نتایج نهایی تمامی آزمون های 99

وی در گفت وگو با ایسنا، در ادامه توضیح داد: با توجه به زمان بندی جدید برگزاری آزمون های 99 طبیعتا نتایج این آزمون ها نیز با مقداری تاخیر روبرو خواهد شد. منتها ما انتظار داریم سازمان سنجش آموزش کشور با برنامه ریزی فشرده و کم کردن بعضی فرآیندها، نتایج تمامی آزمون ها را تا انتها مهرماه 99 اعلام کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نمود: با توجه به موارد فوق زمان آغاز سال تحصیلی جدید بستگی به تصمیم دانشگاه ها دارد که اگر شرایط کشور مناسب باشد ممکن است دانشگاه ها سال تحصیلی خود را از همان مهر ماه آغاز نمایند و ترم به صورت فشرده برگزار گردد. بنابراین، این موضوع بستگی به تصمیم دانشگاه ها و شرایط کشور دارد، اما سازمان سنجش بر اساس برنامه ریزی خود سعی خواهد نمود نتایج آزمون ها را در اسرع وقت اعلام کند و این نتایج دیرتر از انتها مهر ماه اعلام نخواهد شد.

دکتر خدایی اعلام نمود: نتایج بعضی از آزمون ها حتی زودتر از موعد نیز اعلام خواهد شد و این نتایج تا مهر ماه به دست دانشگاه ها خواهد رسید و اینگونه نیست که نتایج تمامی آزمون ها انتها مهرماه اعلام گردد. به عنوان مثال اعلام نتایج آزمون سراسری به آخر مهر خواهد رسید، اما نتایج آزمون های کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و دکتری همان اوایل مهر اعلام خواهد شد؛ بنابراین در صورت مناسب بودن شرایط دانشگاه ها از همان مهر ماه سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 974

به "زمان اعلام نتایج نهایی تمامی آزمون های 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان اعلام نتایج نهایی تمامی آزمون های 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید