سختگیری در تایید پرونده شهدای مدافع سلامت شایسته نیست

به گزارش مینی ست، تهران (پانا) - عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت بین تعداد پرستارانی که به عنوان شهدای سلامت اعلام شده اند و تعدادی که پرونده هایشان آنالیز شده است اختلاف وجود دارد. شایسته نیست در موضوع شهادت مدافعان سلامت سختگیرانه عمل گردد؛ زیرا این عزیزان با ویروسی در حال مبارزه هستند که هر روز قوی تر می گردد.

سختگیری در تایید پرونده شهدای مدافع سلامت شایسته نیست

به گزارش سازمان نظام پرستاری، رضا فانی گفت: باید توجه داشته باشیم به غیر از دوران کووید شرایط پرستاران در بخش ها چگونه خواهد بود؟ بیمارستان محیطی است که یک پرستار با انواع میکروب و بیماری های واگیر و عفونی سر و کار دارد. با توجه به اینکه شروع بیماری کرونا و افزایش بیماران باعث شد، پرستاران باردار آسیب جدی ببیند و شاهد فوت آنها باشیم.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: در حال حاضر پرستاران همه جوان هستند و اغلب در بین آنها پرستارانی هستند که با وجود بارداری در حال ارائه خدمت به بیماران هستند؛ اینکه بگویم پرستاران باردار در بخش کووید نباشند و در دیگر بخش ها فعالیت کند تصمیم راهبردی نیست، به دلیل اینکه فرقی نمی کند در چه بخشی پرستار فعالیت کند؛ اغلب بخش های بیمارستانی آلوده از بیماری های واگیر هستند که تاثیر مستقیم بر جنین و پرستاران باردار می گذارد.

فانی گفت: احتیاج است وزارت بهداشت به این موضوع به طور جدی نگاه کند؛ همان گونه که به مادران باردار 9 ماه استراحت پزشکی بعد از زایمان داده می گردد؛ 9 ماه هم استراحت در دوران حاملگی به آنها داده گردد نباید بگذاریم پرستاران باردار در بالین بیمار فعالیت نمایند.

وی ادامه داد: همچنین باید در نظر داشته باشیم علاه بر اینکه به پرستاران باردار مرخصی داده می گردد؛ نیروی جایگزین برای این عزیزان در بخش ها وجود داشته باشد. ضروری است وزارتخانه در این خصوص آنالیز های لازم را انجام دهد که هم پرستاران باردار برای حفظ سلامت خود و جنینشان از محیط بیمارستان دور باشند و هم نیروی جایگزین وجود داشته باشد، تا با مشکل کمبود نیرو که رابطه مستقیم با فرسودگی پرستاران دارد روبرو نشویم.

فانی با تاکید بر لزوم اینکه مسئولان باید در راستای بُعد فرهنگی و معنوی جامعه و آشنایی مردم با ایثار و فداکاری پرستاران برنامه داشته باشند، توضیح داد: تا بعد معنوی و ایثارگری این عزیزان ثبت و ماندگار گردد. همچنین شایسته است برای خانواده این عزیزان امتیاز و مزایایی همچون شهدای دفاع مقدس در نظر گرفته گردد.

وی گفت: انتظار می رود برای پرستارانی که به بیماری کرونا دچار می شوند. امتیازی در نظر گرفته گردد، به دلیل اینکه این عزیزان به مرور زمان و در آینده امکان اینکه دچار عارضه و بیماری های ریوی و... شوند زیاد است.

فانی در سرانجام، گفت: تجهیزات حفاظت فردی در اوایل شیوع کرونا کم بود و از این نظر پرستاران دچار مسائل فراوانی شدند؛ خوشبختانه در حال حاضر از نظر تجهیزات فردی پرستاران دچار مشکل نیستند، ولی پرستاران بیمارستان های غیر مرجع را فراموش نکنیم. در صورتی که بار اعظمی از خدمات بر عهده بیمارستان هایی غیر مرجع است متاسفانه کوشش و خدمات این عزیزان نادیده گرفته می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1474

به "سختگیری در تایید پرونده شهدای مدافع سلامت شایسته نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سختگیری در تایید پرونده شهدای مدافع سلامت شایسته نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید