سنای آمریکا از فروش تسلیحات به امارات حمایت کرد

به گزارش مینی ست، مجلس سنای آمریکا با 50 رای در مقابل طرح ممانعت از فروش تسلیحات به ارزش 23 میلیارد دلار به امارات مخالفت کرد.

سنای آمریکا از فروش تسلیحات به امارات حمایت کرد

خبرگزاری رویترزپیشتر اعلام کرده بود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا روز چهارشنبه تهدید به استفاده از حق وتو برای تایید فروش تسلیحات به امارات کرده است.

مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در مورد عدم تایید فروش سلاح به امارات رای گیری انجام داد و با 50 رای در مقابل 46 رای این طرح را رد کرد.

کاخ سفید در بیانیه سیاسی مدعی شده بود که فروش (تسلیحات) به صورت مستقیم با افزایش بازدارندگی امارات از سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی آمریکا پشتیبانی می کند.

دولت آمریکا در تاریخ 10 نوامبر به کنگره گفت که فروش گسترده محصولات شرکت های جنرال اتمیکس، لاکهید مارتین و ریتون به امارات را تایید کرده است. این توافق شامل بیش از 50 جنگنده اف- 35، بیش از 14هزار بمب و مهمات می شود.

طبق قوانین آمریکا بازبینی کنگره بر روی توافق های تسلیحاتی بزرگ لازم است. قطعنامه ها باید برای اجرایی شدن از سنا و مجلس نمایندگان آمریکا پس از کسب دو سوم اکثریت تایید بگیرد تا از حق وتو ترامپ مصون بماند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1326

به "سنای آمریکا از فروش تسلیحات به امارات حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنای آمریکا از فروش تسلیحات به امارات حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید