لیگ برتر بمب بیولوژیکی است!

به گزارش مینی ست، دکتر مهرزاد خلیلیان، رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش با تأکید بر اینکه اولویت نخست ورزش کشور، سلامت ورزشکاران است، گفت: کارشناسان بهداشتی فعال در حوزه ورزش پیش بینی کردند که ادامه برگزاری مسابقات فوتبال مانند انفجار یک بمب بیولوژیک است.

لیگ برتر بمب بیولوژیکی است!

وی در ادامه اضافه کرد: آنچه که در سنسیو ایتالیا موجب کشته شدن تعداد زیادی از شهفرایندان ایتالیایی شد، عشق و علاقه آنها به فوتبال و اصرار بر ادامه برگزاری مسابقات بود.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش درباره تعطیلی لیگ های سراسر جهان گفت: تصمیم های متفاوتی در قسمت های مختلف جهان درباره ادامه برگزاری مسابقات گرفته شده است. بعضی از آنها اقدام به تعطیلی و بعضی نیز تصمیم به بازگشت به روال گذشته و ادامه تمرینات را دارند.

خلیلیان که با برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت وگو مصاحبه می کرد، گفت: تا به امروز هیچ گونه خبری مبنی بر اجازه انجام تمرینات در استادیوم های کشور وجود ندارد. البته با در نظر دریافت آمارهای سه روز گذشته که نشان از افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 دارد، احتمال بازگشایی در این هفته کم است.

وی گفت: خوشبختانه بر اساس بیانیه دوازدهم که با همکاری و هماهنگی وزارت ورزش اعلام شده است، تمرینات ورزش های انفرادی و بدون تجمع در شهرهای سفید و با رعایت فاصله گیری فیزیکی قابل بازگشایی هستند.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، تصمیم گیری درباره تعطیلی ورزش را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: صدها باشگاه بدنسازی که برای تعداد زیادی از افراد اشتغال ایجاد نموده بود غیرفعال شده و شرایط مالی این افراد را سخت نموده است. از این رو برای تصمیم گیری جهت چنین موضوع مهمی باید معیشت خانواده ها را نیز در نظر گرفت.

خلیلیان، بازگشت به فرایند عادی را وابسته به شرایط شیوع ویروس و تعداد مبتلایان دانست و گفت: ممکن است در هفته های آینده با بهبود شرایط و هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت خبرهای خوبی درباره بازگشایی استادیوم ها اعلام کنیم.

وی گفت: جلسات متعددی با وزارت ورزش برگزار شده و پروتکل های بهداشتی متعددی به آنها ارائه شده است که در حال مطالعه و آنالیز شرایط در جهت بازگشایی فعالیت های ورزش هستند.

خلیلیان گفت: متأسفانه هر روز عوارض جدیدی از این ویروس کشف می گردد و فرضیات قبلی را تحت الشعاع قرار می دهد. به همین دلیل تصمیم گیری درباره آن بسیار مشکل و پیچیده است. اگر در هفته پیش رو تعداد مبتلایان به ویروس کرونا فرایند کاهشی پیدا کند، ما می توانیم وزارت بهداشت و درمان را درباره شروع فعالیت های ورزشی راحت تر قانع کنیم.

وی گفت: با توجه به پیش بینی های علمی، موج دوم این ویروس در آبان ماه رخ خواهد داد و فکر انتها کرونا ساده لوحانه است. از این رو ما محکومیم روش زندگی مسالمت آمیز با ویروس را بیاموزیم تا فعالیت های ورزشی را از سر بگیریم.

منبع: فرارو
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 983

به "لیگ برتر بمب بیولوژیکی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر بمب بیولوژیکی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید