ماکرون به دلیل حمایت از احمقی مانند حفتر در لیبی باخت

به گزارش مینی ست، به گزارش خبرنگاران، نشریه فرانسوی اسلات (slate) در مطلبی سیاست های فرانسه در لیبی را مورد توجه قرار داد.

ماکرون به دلیل حمایت از احمقی مانند حفتر در لیبی باخت

بر اساس این گزارش، نشریه مذکور در مطلب خود آورده است: درحالی که فرانسه دخالت ترکیه در نزاع لیبی را محکوم می کند، بسیاری از مردم لیبی، خودِ فرانسه را نیز به عنوان طرف مداخله گر در کشور خود شناسایی کرده اند و خلیفه حفتر را یک سلطان جنگ قلمداد می کنند؛ کسی که پاریس تمام قد از آن حمایت به عمل می آورد.

در ادامه این مطلب آمده است: واقعیت آن است که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در ایفای نقش میانجی برای حل و فصل منازعه لیبی با شکست روبرو شد. فرانسه در طول این مدت بسیاری از مزدوران دستگاه های اطلاعاتی خارجی را به لیبی فرستاد و حتی برخی از آنها جانشان را در این کشور از دست دادند. فرانسه پیشتر نیز طی سالهای گذشته از خلیفه حفتر حمایت تسلیحاتی به عمل آورده بود.

نشریه فرانسوی اسلات در ادامه گزارش خود به نقل از جلال الحرشاوی کارشناس امور لیبی تأکید کرده است: حفتر مدعی است که علیه گروه های جهادی مبارزه می کند اما واقعیت این است که او سلطان جنگ است. حفتر برای امارات کار می کند و پاریس نیز از او حمایت به عمل می آورد.

نشریه مذکور در ادامه یادآور شده است: فرانسه می بایست از دخالت های سابقش در لیبی در دوره حکمرانی معمر القذافی درس می گرفت اما این کار را نکرد. این نشریه به نقل از یک کارشناس فرانسوی در پرونده لیبی که نخواست نامش فاش شود، تأکید کرد: فرانسه حمایت از خلیفه حفتر در لیبی را انتخاب کرد. واقعیت این است که حمایت پاریس از احمقی مانند حفتر نتیجه معکوس داشته است و موجب شده تا پاریس کارت های بازی خود در لیبی را از دست بدهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1067

به "ماکرون به دلیل حمایت از احمقی مانند حفتر در لیبی باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون به دلیل حمایت از احمقی مانند حفتر در لیبی باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید