مخالفت دموکرات های آمریکا با فروش بمب های هدایت شونده به عربستان

به گزارش مینی ست، منابع خبری از مخالفت دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا با فروش بمب های هدایت شونده به عربستان به دلیل حضور در جنگ یمن خبر دادند.

مخالفت دموکرات های آمریکا با فروش بمب های هدایت شونده به عربستان

به نوشته روزنامه القدس العربی، دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا اقداماتی را در جهت مخالفت با فروش بمب های هدایت شونده به عربستان توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کشورشان اتخاذ کردند.

طبق این گزارش، گریگوری میکس عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا این اقدامات را مطرح نمود که بیانگر مخالفت کنگره با این قرارداد به دلیل نقش عربستان سعودی در جنگ یمن است.

میکس در این باره گفت: هیچ توجیهی برای تصمیم ترامپ در تعجیل فروش هزاران بمب به عربستان وجود ندارد.

وی شرح داد: سازمان ملل اعلام کرده است که یمن با بزرگ ترین بحران انسانی در جهان روبرو است. این بحران به دلیل سلاح هایی که آمریکا بی پروایانه به عربستان می فروشد، پیچیده تر شده است.

پنتاگون 10 دی اعلام کرد که وزارت خارجه ایالات متحده در چارچوب قراردادی به ارزش 290 میلیون دلار با فروش بالقوه 3000 فروند مهمات هدایت شونده دقیق به عربستان سعودی موافقت کرده است.

طبق اعلام پنتاگون، این قرارداد شامل فروش 3000 فروند بمب کم قطر هدایت شونده GBU-39، جعبه آماد، تجهیزات پشتیبانی، لوازم یدکی و پشتیبانی فنی می شود.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، کنگره را از صدور مجوزی مطلع کرده است که این مجوز به شرکت ریتون اجازه می دهد تا به طور مستقیم 7500 بمب هوشمند هوا به زمین پیووی (Paveway) خود را به ارزش تقریبی 478 میلیون دلار به عربستان سعودی بفروشد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1394

به "مخالفت دموکرات های آمریکا با فروش بمب های هدایت شونده به عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت دموکرات های آمریکا با فروش بمب های هدایت شونده به عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید