نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در روسیه سفیر می گردد

به گزارش مینی ست، کاخ سفید در حال آنالیز اعزام نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به عنوان سفیر جدید ایالات متحده به روسیه است.

نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در روسیه سفیر می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دو مقام دولت آمریکا به شبکه خبری سی ان ان گفتند کاخ سفید در حال بحث و آنالیز جایگزین کردن جان هانتسمن سفیر کنونی ایالات متحده در مسکو با استیو بیگن نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی است.

هانتسمن قرار است اکتبر امسال میلادی پس از دو سال بودن در سمت سفیر آمریکا در روسیه از سمت خود کناره گیری کند. وی میخواهد به ایالت یوتا بازگردد و مجددا به مانند سال های 2005 تا 2009 فرماندار این ایالت گردد.

سی ان ان پیش از این گزارش داده بود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی ماه گذشته با ولادیمیر پوتین همتای روس خود درباره احتیاج به یک سفیر جدید در مسکو صحبت نموده بود.

بر اساس این گزارش بیگن فرد مناسبی برای تصدی پست دیپلماتیک جدید به شمار می رود زیرا وی تجربه طولانی در مورد روسیه در کارنامه خود دارد. بیگن در زمان ریاست جمهوری جرج دابلیو بوش در شورای امنیت ملی کاخ سفید مشغول به فعالیت بوده است. وی همچنین مدرک کارشناسی زبان روسی و علوم سیاسی را از دانشگاه میشیگان گرفت و پس از آن مدیر موسسه بین المللی جمهوریخواه در مسکو از سال 1992 تا 1994 بوده است.

به نظر می رسد بیگن به دلیل کندی روند دیپلماسی و مذاکره با کره شمالی تمایل به تصدی پست جدید در سفارت آمریکا در مسکو را داشته باشد اما حدس ها از نام یک نفر دیگر برای حضور در سفارت آمریکا در روسیه هم خبر می دهند. این فرد ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان است. گرنل فردی تندرو و شدیدا مخالف ایران است. سفیر کنونی آمریکا در آلمان رابطه نزدیکی با کاخ سفید دارد و گفته می گردد تمایل خود برای تغییر نقش خود را ابراز نموده است.

اما یک فرد نزدیک به گرنل گفته است وی تمایلی به پست سفارت در مسکو ندارد چرا که این سمت را ترفیع از صندلی کنونی خود نمی داند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 261

به "نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در روسیه سفیر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در روسیه سفیر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید