همکاری های بین المللی برای مقابله با جریانات تروریستی باید گسترش یابد

به گزارش مینی ست، خبرنگاران: معاون امنیتی وزیر کشور در دیدار با مدیر کل امنیت خارجی وزارت خارجه چین گفت: جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تروریسم در خاورمیانه است و برای مقابله و تضعیف جریانات تروریستی در منطقه باید همکاری های بین المللی را گسترش داد.

همکاری های بین المللی برای مقابله با جریانات تروریستی باید گسترش یابد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی عبداللهی معاون امنیتی وزیر کشور در دیدار با چیو گو هونگ مدیرکل امنیت خارجی وزارت خارجه جمهوری خلق چین بر گسترش همکاری های دو جانبه در حوزه مبارزه با تروریسم ، جرایم سازمان یافته ، مبارزه با مواد مخدر و ارتقاء روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین تأکید کرد.

وی در این دیدار گسترش و توسعه مناسبات همه جانبه دو کشور در زمینه های مالی ، سیاسی ، فرهنگی ، نظامی و امنیتی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : دو کشور برای مبارزه با تروریسم باید همکاری خود را بیش از پیش تقویت نمایند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از موضوع تروریسم به عنوان معضل دنیای نام برد و گفت : جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تروریسم در خاورمیانه است و برای مقابله و تضعیف جریانات تروریستی در منطقه باید همکاری های بین المللی را گسترش داد.

عبداللهی ، تبادل اطلاعات دقیق و همکاری در حوزه های امنیتی ، قضائی ، اطلاعات و استرداد محکومین را نشان دهنده توسعه روابط همه جانبه دانست و توضیح داد : می توان با همکاری های مناسب ریشه تروریسم را در دنیا خشکاند تا هر گونه نگرانی در مورد مباحث تروریستی برطرف شود.

چیو گو هونگ مدیر کل امنیت خارجی وزارت خارجه جمهوری خلق چین نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گفت : تهران و پکن می توانند برای مقابله با تروریسم همکاری مشترک داشته باشند.

مدیرکل امنیت خارجی وزارت خارجه جمهوری خلق چین از سفر و دیدار رسمی عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین به جمهوری اسلامی ایران اطلاع داد و اضافه نمود : ایجاد مکانیزم جامع مشورتی مبارزه با تروریسم ، تبادل اطلاعات و همکاری در همه زمینه ها در این سفر بخشی از توافقات بین دو کشور خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 464

به "همکاری های بین المللی برای مقابله با جریانات تروریستی باید گسترش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های بین المللی برای مقابله با جریانات تروریستی باید گسترش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید