وزرای آمریکا و چین اجرای برجام را آنالیز کردند

به گزارش مینی ست، وزرای خارجه آمریکا و چین به صورت تلفنی فرایند اجرای برجام را مورد آنالیز قرار دادند.

وزرای آمریکا و چین اجرای برجام را آنالیز کردند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، جان کری و وانگ یی وزیران امور خارجه آمریکا و چین در یک گفت وگوی تلفنی آخرین تحولات مربوط به پفراینده هسته ای کشورمان و فرایند اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را آنالیز کردند.

طرفین در این گفت وگو همچنین ضمن ارائه گزارشی از جدیدترین مراحل اجرای برجام، خواهان تداوم نقش آفرینی مثبت کشورشان در این خصوص شدند.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه چین در گزارشی اظهار داشت: کری در این تماس تلفنی همتای چینی خود را در جریان جدیدترین تحولات مربوط به اجرای توافق جامع هسته ای ایران با گروه 1+5 گذاشت و از او خواست چین به نقش مثبت خود در این زمینه ادامه دهد.

همچنین اعلام شده که طرفین در باره اقدام دو کشور در مورد بازطراحی راکتور آب سنگین اراک هم گفت وگو نموده اند و وزیر خارجه آمریکا از نقش آفرینی مناسب طرف چینی در این رابطه تمجید نموده است.

صدور قطعنامه اخیر شورای امنیت در مورد سوریه نیز از دیگر محورهای گفت وگو تلفنی دو طرف عنوان شده است.

وزیر خارجه چین با بیان اینکه قطعنامه یاد شده گامی مهم در جهت یافتن راه چاره سیاسی بحران در سوریه است، از کری خواست کشورش به این نکته که سرنوشت مردم سوریه باید توسط خود آنان رقم بخورد توجه ویژه داشته باشد.

وانگ یی همچنین دخالت های گاه و بی گاه ایالات متحده در شرق آسیا را مورد اشاره قرار داد و ضمن گلایه از رویکرد واشنگتن در این خصوص خواهان توجه این کشور به نگرانی های طرف چینی و احترام به حقوق پکن شده است.

وزیر خارجه چین که در قبرس بسر می برد، در عین حال خواهان توقف فرایند فروش تسلیحات به تایوان از جانب آمریکا شد و از این کشور خواست به گشت زنی های هوایی خود در منطقه دریای جنوبی پایان دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 680

به "وزرای آمریکا و چین اجرای برجام را آنالیز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای آمریکا و چین اجرای برجام را آنالیز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید