وزیر خارجه بحرین: ایران به خاطر اقداماتش در منطقه مسئول دانسته شود!

به گزارش مینی ست، وزیر امور خارجه بحرین با طرح ادعایی علیه ایران، گفت که ایران باید برای اقداماتش در منطقه مسئول دانسته شود.

وزیر خارجه بحرین: ایران به خاطر اقداماتش در منطقه مسئول دانسته شود!

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین در گفت وگو با این روزنامه با اشاره به نقش قطر در آن چه جلوگیری در راهکار بحران یمن عنوان شده است، مدعی شد که قطر همواره در اجرای نقشش در یمن با مواجهه اراده ملتش برای متوقف کردن تمامی مداخله های خارجی [در قطر] از جمله تلا ش ایران برای برانگیختن درگیری، شکست خورده است.

وی در ادامه درباره نقش ایران درمنطقه مدعی شد که ایران باید پیام صلح، همسایگی خوب و [چیزهایی از این دست] را مخابره کرده و به خاطر اقداماتش در منطقه مسئول دانسته شود.

به گزارش خبرنگاران، ادعاهای وزیر امور خارجه بحرین در حالی مطرح می شود که حسن روحانی رئیس، جمهور کشورمان در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره بحران خاورمیانه عنوان نمود: بنا به مسئولیت تاریخی کشورم در حفظ امنیت، صلح، ثبات و پیشرفت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می شوند به ائتلافِ امید یعنی ابتکار صلح هرمز (Hormoz Peace Endeavor) دعوت می کنم.

هدف ائتلاف امید ارتقای صلح، ثبات، پیشرفت و رفاه کلیه ساکنان حوزه تنگه هرمز و تفاهم متقابل و روابط صلح آمیز و محبت آمیز میان ایشان است. این ابتکار حوزه های مختلف همکاری مانند تأمین همگانی امنیت انرژی، آزادی کشتیرانی و انتقال آزادانه نفت و سایر منابع نسبت به کشورهای حوزه تنگه هرمز و فراتر از آن را در بر می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 488

به "وزیر خارجه بحرین: ایران به خاطر اقداماتش در منطقه مسئول دانسته شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه بحرین: ایران به خاطر اقداماتش در منطقه مسئول دانسته شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید