ولکان بوزکر رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل شد

به گزارش مینی ست، وزیر پیشین امور اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد ترکیه به عنوان رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتخاب شد.

ولکان بوزکر رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولکان بوزکر، وزیر پیشین امور اتحادیه اروپا و مذاکره نماینده ارشد ترکیه طی رای گیری در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به عنوان رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی این سازمان انتخاب شد.

این رای گیری با شرکت 192 کشور از کل 193 عضو این سازمان از ساعت 09:00 تا 13:00 به وقت محلی آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار گردید و نماینده های کشورهای عضو در راستای تدابیر ویروس کرونا در اوقات تعیین رای خود را به صندوق انداختند.

ونزوئلا به دلیل عدم پرداخت بدیهی خود نتوانست رای دهد.

ولکان بوزکر، وزیر پیشین امور اتحادیه اروپا و مذاکره نماینده ارشد ترکیه نیز که تنها نامزد این رای گیری بود، با کسب آرای موافق از 178 کشور به عنوان رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی این سازمان انتخاب شد.

درحالی که سه رای باطل اعلام شد، 11 کشور نیز رای ممتنع دادند.

گفتنی است بوزکر اولین فرد از ترکیه است که به عنوان رئیس مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شده است.

محمد تیجانی سماوی، رئیس هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل در 15 سپتامبر امسال این وظیفه را به بوزکر واگذار خواهد نمود و بوزکر ریاست هفتاد و پنجمین مجمع عمومی را تا سپتامبر سال 2021 برعهده خواهد گرفت.

گفتنی است رئیس مجمع عمومی سازمان ملل مدیریت اجلاس این مجمع را برعهده دارد و عملکرد این مجمع را تنظیم می نماید. مجمع عمومی همچنین هر سال بودجه سازمان ملل را تعیین و کنترل می نماید.

همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم های مطابق به افکار عمومی جامعه بین الملل اتخاذ می گردد. رهبران دنیا هر سال اواسط ماه سپتامبر در مقر سازمان ملل در نیویورک گردهم آمده و مسائل دنیای را آنالیز و برای ایجاد راه چاره ها کوشش می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1028

به "ولکان بوزکر رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولکان بوزکر رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید