پایش کرونا در فاضلاب و پساب استان تهران

به گزارش مینی ست، معاون نظارت بر بهره برداری آبفا، از پایش ویروس کووید 19 در فاضلاب و پساب استان تهران خبر داد.

پایش کرونا در فاضلاب و پساب استان تهران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، محمدرضا کرمی نژاد، معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: پایش ویروس کووید 19 در محیط های آبی مانند آب خام و تصفیه شده، فاضلاب خام شهری و پساب توسط آزمایشگاه مرجع آب و فاضلاب استان تهران در حال انجام است. هم اکنون مطابق یک برنامه منظم، همه تصفیه خانه های فاضلاب شهری (فاضلاب خام ورودی و پساب) پایش می شوند.

وی افزود: از همان ابتدای شیوع ویروس کووید 19 به منظور اطمینان از سلامت آب آشامیدنی نیز آب خام ورودی به تصفیه خانه های آب، آب تصفیه شده خروجی از تصفیه خانه های آب و آب آشامیدنی شبکه توزیع به طور مستمر پایش می شود. وجود ویروس کرونا در فاضلاب مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مجتمع های پرجمعیت نشان می دهد افراد مبتلا به این بیماری در آن محدوده حضور دارند.

به گفته این مقام مسئول، با پایش و شناسایی بقایای ویروس کووید 19 در فاضلاب شهری بر گردش این ویروس در جامعه نظارت می شود و می تواند برای برنامه ریزان حوزه بهداشت و سلامت به عنوان نخستین مرحله برای مقابله با ویروس به کار رود.

کرمی نژاد گفت: شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حال حاضر طبق آخرین استاندارد های سازمان جهانی بهداشت در خصوص رهنمود های شناسایی ویروس کووید 19 در آب، فاضلاب خام و پساب روش شناسایی ویروس کووید 19در آزمایشگاه های مرجع آبفای استان تهران توسط متخصصان پیاده سازی و معتبرسازی شده است و انجام آزمون مقایسه های بین آزمایشگاهی برای پایش ویروس کووید 19 نیز با آبفای استان البرز در حال انجام است.

وی گفت: مقایسه های بین آزمایشگاهی، آزمون های اجرا شده روی نمونه آزمون های یکسان یا مشابه، توسط دو یا چند آزمایشگاه است و این شانس را در اختیار آزمایشگاه ها قرار می دهد تا علاوه بر اعتبار بخشی به نتایج آزمایشگاهی، سیستم آزمایشگاهی خود را پایش و خطا های نظامند (سیستماتیک) را شناسایی و رفع کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1154

به "پایش کرونا در فاضلاب و پساب استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش کرونا در فاضلاب و پساب استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید