پای واکسن چینی کرونا به ترکمنستان هم باز شد خبرنگاران

به گزارش مینی ست، نخستین محموله واکسن ضد کرونا اهدایی چین به ترکمنستان، روز یکشنبه وارد این کشور شد.

پای واکسن چینی کرونا به ترکمنستان هم باز شد خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران از رادیو بین المللی چین، چیان نایی چنگ سفیر چین در ترکمنستان و نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و استانداری رباپ در مراسم تحویل این واکسن شرکت داشتند.

چیان نایی چنگ سفر چین در ترکمنستان در این آیین گفت: چین در همکاری بین المللی برای پیشگیری و مهار همه گیری کرونا، فعالانه تعهد خود مبنی بر تبدیل واکسن به یک محصول عمومی جهانی را اجرا نموده است.

او گفت: پکن با اهدای 10 میلیون دوز واکسن به برنامه جهانی واکسن (کواکس)، برای تحقق دسترسی و امکان دریافت واکسن میان مردم کشور های در حال رشد سهم مهمی ادا نموده است.

نمایندگان ترکمنستان هم در این آیین ضمن ابراز قدردانی از یاری های چین اعلام کردند، ترکمنستان به نتایج چین در مبارزه با همه گیری کرونا توجه زیادی دارد. واکسن چینی ایمن و موثر است و مورد ارزیابی عالی جامعه بین المللی قرار گرفته است. اطمینان داریم که واکسن ارسالی چین به ترکمنستان در پیشگیری بهتر از کرونا و دفاع از سلامت مردم یاری می نماید.

چین تا به امروز تائیدیه مشروط بازاری به 4 واکسن کرونای تولیدی این کشور اعطا نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1489

به "پای واکسن چینی کرونا به ترکمنستان هم باز شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای واکسن چینی کرونا به ترکمنستان هم باز شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید