پلوسی خطاب به ترامپ: هیچ کس بالاتر از قانون نیست

به گزارش مینی ست، پلوسی در نامه ای خطاب به همکارانش، از آن ها خواست یا به استیضاح ترامپ رأی دهند یا به عنوان یک نماینده بی مسئولیت شناخته شوند.

پلوسی خطاب به ترامپ: هیچ کس بالاتر از قانون نیست

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش به نقل از نیوزویک، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در آستانه رأی گیری در مورد استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، نامه ای را خطاب به همکارانش منتشر کرد و از آن ها خواست یا به استیضاح ترامپ رأی دهند یا به عنوان یک نماینده بی مسئولیت شناخته شوند.

ترامپ در واکنش به این نامه، در توئیتی نوشت که رهبران دموکرات در حال اعمال فشار فوق العاده ای بر اعضای مجلس نمایندگان هستند تا به این استیضاح مسخره رأی مثبت دهند. اگر آن ها چنین نمایند، پیروزی جمهوری خواستار در انتخابات 202 ساده تر خواهد شد!

پلوسی در نامه خود نوشت: هیچ نماینده ای به قصد استیضاح یک رئیس جمهور به کنگره نمی آید. اما همه ما در نخستین اقدام خود به عنوان یک نماینده، بر صحن مجلس ایستادیم و دست های خود را بالا بردیم و سوگند خوردیم: من خالصانه قسم می خورم که از قانون اساسی ایالات متحده در برابر تمام دشمنان خارجی و داخلی، دفاع و حمایت کنم. این سوگند، ما را تبدیل به نگهبانان قانون اساسی می سازد. اگر ما هیچ اقدامی در این راستا نکنیم، در انجام وظایف خود کوتاهی نموده ایم.

وی همچنین خطاب به ترامپ نوشت: هیچ کس در آمریکا بالاتر از قانون قرار ندارد.

دموکرات ها معتقدند دونالد ترامپ، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را تحت فشار قرار داده تا دو تحقیق را که از نظر سیاسی به نفع او بود شروع کند، از جمله تحقیق در مورد جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ در سال 2020. آن ها همچنین می گویند رئیس جمهور آمریکا حدود 400 میلیون دلار یاری هزینه نظامی به اوکراین را برای اهرم فشار بر این کشور متوقف ساخته بود تا خواسته هایش انجام گردد.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز آدینه بند های مربوط به طرح استیضاح ترامپ را به تصویب رساند. بر این اساس، این کمیته، دو بند تصویب شده برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا را به منظور رأی گیری به صحن عمومی مجلس نمایندگان آمریکا فرستاد. این رأی گیری قرار است تا ساعاتی دیگر انجام گردد.

با توجه به رجحان تعداد کرسی های نمایندگان دموکرات در این مجلس، این طرح احتمالاً به تصویب خواهد رسید، اما در مجلس سنا که طرح استیضاح به دو سوم آرا احتیاج دارد، جمهوری خواستار دست برتر را دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 649

به "پلوسی خطاب به ترامپ: هیچ کس بالاتر از قانون نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی خطاب به ترامپ: هیچ کس بالاتر از قانون نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید