چنگیز جلیلوند تا آخرین روزهای ابتلاء به کرونا دوبله می کرد

به گزارش مینی ست، منوچهر زنده دل، چنگیز جلیلوند را هنرمندی باروحیه، سرزنده و دقیق و حساس نسبت به کار توصیف می نماید و یادآور می گردد که همین چند ماه قبل در دوبله یک فیلم سینمایی افتخار همکاری با او را داشته است.

چنگیز جلیلوند تا آخرین روزهای ابتلاء به کرونا دوبله می کرد

منوچهر زنده دل ـ دوبلور ـ در گفت وگویی با خبرنگاران در واکنش به درگذشت چنگیز جلیلوند ـ از صداهای ماندگار دوبله ایران ـ گفت: خدمت همه جامعه هنری، دوبلاژ ایران، سینمای ایران و تمام کسانی که دوستدار ایشان بودند و با صدایشان آشنا هستند، تسلیت عرض می کنم.

زنده دل حرف هایش را اینگونه ادامه داد: آقای جلیلوند همان طور که خیلی ها که با ایشان برخورد داشتند، می دانند، انسان مرتب، منظم و دقیقی بودند. در کارشان بسیار جدی بودند و با دقت نظر بالا کار می کردند. روی نقش هایی که صداگذاری می کردند و تیپ هایی که روی کاراکترها می ساختند، بسیار حساس بودند؛ واقعا همه کارهایشان خیلی بی نظیر و خوب بود.

او یادآور شد: من افتخار این را داشتم که چند ماه قبل در دوبله فیلمی با ایشان همکاری داشته باشم. مرحوم جلیلوند در این فیلم به جای سیلور استالونه حرف زدند. تجربه فوق العاده ای بود و هر لحظه می شد از ایشان یاد گرفت.

زنده دل در توصیف ویژگی های شخصیتی مرحوم جلیلوند ادامه داد: ایشان با وجود سن بالا، همواره روحیه خوب و سرحالی داشتند و با جوان ها خیلی خوب دمخور بودند و به آن ها خیلی بها می دادند. به خاطر همین مرحوم جلیلوند از شخصیت هایی بودند که همه دوستشان داشتند. واقعا جایشان خالی است. امروز که خبر فوتشان را شنیدم شوکه شدم؛ تمام امیدم این بود که ایشان برگردند و ما دوباره بتوانیم کنارشان باشیم و از کارمان لذت ببریم؛ ان شاءالله که روحشان شاد باشد.

این دوبلور درباره فعالیت مرحوم جلیلوند در ماه ها و روزهای آخر عمر بیان کرد: آقای جلیلوند بسیار فعال بودند و تا همین ماه های اخیر کار می کردند. حالشان خیلی خوب بود. از سنشان خیلی پایین تر نشان می دادند؛ مثل یک مرد شصت ساله به نظر می رسیدند؛ اما کرونا تورش را می اندازد. تا چند روز قبل از مبتلا شدن هم کار می کردند. البته کلاس هایشان کمتر شده بود و بیشتر به صورت خصوصی برگزار می شد.

او درباره علت ابتلاء چنگیز جلیلوند به کرونا اعلام کرد: ایشان مثل همه ما با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به استودیو می آمدند و یک نفره کارشان را انجام می دادند و می رفتند. فقط چند روز آخر قبل از اینکه به بیمارستان بروند، حالشان کمی وخیم شده بود.

منوچهر زنده دل که مدتی پیش خودش هم به بیماری کرونا مبتلا شده بود، در انتها با بیان اینکه بیماری او خفیف بوده است، گفت: من هم کرونا گرفته بودم اما خدا را شکر کرونای من سنگین نبود. هرچند بعد از بهبودی از بیماری بدن ضعیف تر شده و اثراتی باقی می گذارد اما خدا را شکر الان خوب هستم. از زمان ابتلاء من به ویروس کرونا، 25 روز گذشته و بیماری کاملا رفع شده است.

چنگیز جلیلوند که در میان دوبلورها به مرد حنجره طلایی معروف بود، روز یکشنبه ـ دوم آذر ماه ـ در سن هشتاد سالگی به دلیل ابتلاء به کرونا درگذشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1293

به "چنگیز جلیلوند تا آخرین روزهای ابتلاء به کرونا دوبله می کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چنگیز جلیلوند تا آخرین روزهای ابتلاء به کرونا دوبله می کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید