گزیده های نفتی هفته

به گزارش مینی ست، بهره برداری از طرح های ملی نفت در ایلام و عسلویه، برگزاری چهاردهمین نشست اوپک پلاس و گزارش وزیر نفت به رئیس جمهوری درباره توسعه گازرسانی در کشور را می توانید در گزیده های نفتی این هفته بخوانید

گزیده های نفتی هفته

طرح های ملی نفت از ایلام تا عسلویه: با دستور رئیس جمهوری میدان مشترک آذر و پتروپالایش کنگان این هفته به بهره برداری رسمی رسید و عملیات اجرایی ساخت پتروشیمی کیان نیز شروع شد. بیژن زنگنه در آیین بهره برداری این طرح ها از پتروپالایش کنگان و پتروشیمی کیان به ترتیب به عنوان طرح مادر فراوری نماینده خوراک و یکی از ابرپروژه پتروشیمی یاد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمامی میدان های مشترک نسبت به همسایگان در وضع مناسبی هستیم.

کیوان یاراحمدی، مجری طرح توسعه میدان آذر در شرکت مهندسی و توسعه نفت که در ایلام حضور داشت در این آیین، از ثبت حدود 36 میلیون بشکه فراوری تجمعی نفت در این میدان مشترک اطلاع داد. حمید قادری، مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان از عسلویه گفت: 100 درصد کار مهندسی و اجرایی این واحد به همت متخصصان داخلی صورت گرفته است و وحید محمودی، مدیرعامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان هم خاطرنشان کرد: طرح پتروشیمی کیان پس از بهره برداری سالانه 2.5 میلیون تن خوراک گاز مایع مصرف می نماید.

حسن روحانی، رئیس جمهوری هم در این آیین با اعلام اینکه در طول دولت یازدهم و دوازدهم کارهای بی نظیری در بخش نفت صورت گرفته است، تاکید نمود: صنعت نفت مهم ترین صنعت کشور است و بقیه صنعت ها و خدمات کشور وابسته به این صنعت هستند، بنابراین نباید اهمیت این صنعت را از یاد ببریم.

نشست دیگر از اوپک پلاس: چهاردهمین نشست اوپک پلاس این هفته برگزار گردید و وزیران نفت و انرژی این ائتلاف ضمن اجماع بر سر تداوم فرایند کنونی کاهش فراوری، با مجموع افزایش فراوری روزانه 150 هزار بشکه ای روسیه و قزاقستان در ماه آوریل موافقت کردند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت پس از این نشست وضع کنونی بازار را با ثبات مطرح نمود و امیرحسین زمانی نیا، نماینده ایران در هئیت عامل اوپک هم گفت: عربستان به شرط اینکه دیگر اعضا تخطی از سهمیه خود را تا انتها ماه ژوئیه جبران نمایند، رقم فراوری روزانه یک میلیون بشکه را به تدریج پس از ماه آوریل سال جاری وارد بازار می نماید تا تعادل بازار نفت نیز به هم نخورد.

در بیانیه انتهای این نشست هم عنوان شده است: نشست آینده کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (JMMC) و پانزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس به ترتیب 31 مارس 2021 (11 اردیبهشت ماه 1400) و یکم آوریل 2021 (12 فروردین ماه 1400) برگزار می گردد. با این تصمیم اوپک پلاس قیمت نفت افزایشی شد و برنت از 68 دلار گذشت.

سایر اخبار: گزارش وزیر نفت به رئیس جمهوری درباره توسعه گازرسانی در کشور، امضا قرارداد طرح بهینه سازی پالایشگاه نفت تهران و بازگشت گاز مایع به سبد سوخت هیچ مزیتی برای کشور ندارد از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بود.

پیشنهاد هفته: ما توانستیم عنوان گفت وگویی است که به آنالیز پستی و بلندی های توسعه پیچیده ترین میدان نفتی کشور پرداخته است پیشنهاد می گردد آن را بخوانید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1486

به "گزیده های نفتی هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزیده های نفتی هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید