بازسازی منزل: اتمام بازسازی بخش های آسیب دیده خانه تاریخی شیرازی رشت

به گزارش مینی ست، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، اتمام بازسازی بخش های آسیب دیده خانه تاریخی شیرازی رشت صورت پذیرفت.

بازسازی منزل: اتمام بازسازی بخش های آسیب دیده خانه تاریخی شیرازی رشت

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ولی جهانی گفت: خانه شیرازی در میان 2 محله تاریخی رشت یعنی پیرسرا و سبزه میدان واقع شده و از جمله خانه های تاریخی رشت است که از معماری منطقه ها مرکزی ایران در آن استفاده شده است.

معاون میراث فرهنگی گیلان اضافه نمود: غالب سطح نمای این بنا از پنجره های ارسی استفاده شده و محلهای مختلف آن به گچبری های هنرمندانه ای مزین شده است.

جهانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بازسازی و احیای این بنا گفت: این بنا تحت مالکیت خصوصی قرار داشته و طرح بازسازی آن از سال گذشته با اعتبار 500 میلیون ریال از محل تسهیلات بلاعوض طرح یاری های فنی اعتباری اشتغال پایدار و همکاری مالک خصوصی بنا شروع شده بود، بخش هایی نظیر بام عمارت اصلی، دودکش ها، بام انبارها و دیوارها مورد تقویت و بازسازی نهاده شد و بعلاوه عملیات استحکام بخشی پی و لایه برداری گچبری و گچ کاری آن انجام شد.

جهانی با اشاره به برنامه تبدیل این بنای تاریخی به بوتیک هتل اضافه نمود: از جمله ساکنان این خانه تاریخی میتوان به نصرت رحمانی، هنرمند و شاعر نام آشنای گیلانی اشاره نمود و بازسازی و احیای این بنا می تواند نقش مؤثری در بازآفرینی هویتی بافت تاریخی رشت ایفا نماید. عمارت تاریخی خانه شیرازی رشت در تاریخ 13 بهمن 1388 با شماره 29316 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1895

به "بازسازی منزل: اتمام بازسازی بخش های آسیب دیده خانه تاریخی شیرازی رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل: اتمام بازسازی بخش های آسیب دیده خانه تاریخی شیرازی رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید