باغ وحش زوریخ؛ فرصتی برای تماشای حیوانات خاص و زیبا

به گزارش مینی ست، این باغ وحش شامل حدودا 4 هزار حیوان از 340 گونه مختلف است و هدف از تاسیس این باغ وحش برای حفظ و بقای نسل حیوانات در حال انقراض مانند ببر سیبری و پلنگ برفی بوده تا بتوانند آزادانه در محیطی وسیع زندگی نمایند.

باغ وحش زوریخ؛ فرصتی برای تماشای حیوانات خاص و زیبا

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

البته تنها به حیوانات وحشی اختصاص ندارد، بلکه بخشی نیز مربوط به جانوران بومی و حیوانات خانگی است تا بازدیدنمایندگان بدون ترس و از نزدیک این حیوانات را تماشا نموده و لمس نمایند.

این باغ وحش یکی از بهترین های اروپا به شمار می رود و سالانه گردشگران زیادی را به خرید بلیط هواپیما ارزان مشتاق می نماید. حیوانات در این باغ وحش در محیطی شبیه به زیستگاه اصلی خود زندگی می نمایند، مانند پلنگ های برفی در محیطی شبیه به صخره های هیمالیا یا پنگوئن ها در استخرهای آب سرد.

همچنین حدود 13 کیلومتر مربع از این باغ وحش به جنگل های استوایی اختصاص داده شده تا فیل ها در محیطی بسیار عظیم همانند زیستگاه اصلی خود زندگی نمایند.

در طول سال این باغ وحش به عنوان جاذبه ای تماشایی مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد. باغ وحشی که تعداد گونه های مختلف جانوری بسیار زیاد است ولی با این حال در ساخت این باغ وحش کوشش زیادی بکار رفته و همین دلیل نیز سبب گشته تا بعد از گذشت چندین سال هنوز هم فضایی شبیه به محیط طبیعی هر یک از جانوران پابرجا بماند.

به همین دلیل حیوانات این باغ وحش بیشتر احساس راحتی می نمایند و با زندگی در یک محیط کاملا طبیعی و بکر ادامه حیات می دهند.

چرا باید از باغ وحش زوریخ بازدید کنیم؟

باغ وحش زوریخ یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری در کشور سوئیس است.

در این باغ وحش گویی به زیستگاه طبیعی حیوانات قدم می گذارید.

در باغ وحش زوریخ با گونه های متفاوتی از حیوانات وحشی و اهلی روبرو خواهید شد.

از نمایش و حرکات جالب حیوانات در باغ وحش زوریخ بی نهایت لذت خواهید برد.

تاریخچه باغ وحش زوریخ

در اواسط قرن 20 میلادی یعنی سال 1929 فردی به نام هینی هدیگر باغ جانورشناسی را در زوریخ تاسیس کرد. در طول همان سال این باغ وحش توانست در لیست بهترین جاذبه های دیدنی اروپا قرار بگیرد. باغ وحش زوریخ تا امروز نیز همانند روز اول دارای اهمیت است و مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد. همچنین حضور فعالی در برنامه های حفظ محیط زیست و دامپروری بین المللی دارد.

ویژگی های منحصر به فرد باغ وحش زوریخ

یکی از ویژگی های خاص این باغ وحش ایجاد زیستگاه های متنوع مانند جنگل استوایی، مرغزار، بیابان، جنگل پربارانی است تا هر کدام از حیوانات بتوانند در محیط زیست متناسب با خود زندگی نمایند و حس اسارت نداشته باشند. بازدیدنمایندگان در بازدید از Zoo Zurich می توانند حیوانات گوناگونی مانند پاندا، شیر، خرس، لاک پشت های غول پیکر، فیل، پروانه و چندین حیوان دیگر را تماشا نمایند، تماشای پلنگ ها از مسافت نزدیک که در حال بالا رفتن از زمین های کوهستانی هستند بسیار هیجان انگیز است.

از سرگرمی های دیگر می توان به فیل های آسیایی اشاره نمود که هم در خشکی زندگی می نمایند و هم در آب مشغول شنا هستند، شما نیز می توانید از آکواریوم حرکات این فیل ها را تماشا کنید.

بخش های باغ وحش زوریخ

بخشی از این باغ وحش به نام جنگل ماسوالااست و شامل حیواناتی مانند روباه پرنده، آفتاب پرست، لمور، طوطی و قورباغه است. بخش دیگر به نام پانتانال بوده و با قدم زدن در این بخش گویی در تالابی از آمریکای جنوبی وارد شده اند، مطمئنا در این بخش از بازیگوشی های میمون ها لذت خواهید برد. همچنین فیل های آسیایی نیز در بخش پارک فیل کانگ کراچان قرار دارند و در کنار همدیگر در خاک و آب مشغول بازی هستند.

بخش دیگر نیز به نام استپ مغولستان بوده و حیواناتی مانند شتر، بز کشمیری و یاک زندگی می نمایند.

برخی از حیوانات بی آزار در این باغ وحش آلپاکا، خرگوش خانگی، بز پاکوتاه، بوقلمون وحشی و اسبچه نام دارند که به راحتی می توانید به آن ها نزدیک شوید و نوازششان کنید. یکی از جذاب ترین بخش های این باغ وحش مربوط به رژه پنگوئن هاست که در دمای هوای کمتر از 10 درجه سانتیگراد هر روز بعد از ظهرها انجام می گیرد.

در این رژه می توانید حرکات بسیار دیدنی از 12 پنگوئن را تماشا کنید که بسیار سرگرم نماینده هستند و برای بچه ها بسیار خوشایند خواهد بود.

در چندین سال اخیر نیز بخشی به نام خانه فیل ها تاسیس شده است، این بخش شامل سقف چوبی با ساختار پوسته ای است که ارتباط خوبی با جنگل اطراف دارد . این خانه به وسیله پانل های پیش ساخته سه لایه ساخته شده و در طراحی آن از همزیستی قابل توجهی بین معماری و چشم انداز منطقه به وجود آورده اند.

گرمایش این بخش به وسیله شبکه گرمایش حرارتی با استفاده از سیستم گرمایش مرکزی تامین می گردد، همچنین آب باران از سقف جمع آوری شده و برای آبیاری زمین و مرطوب ساختن شن و ماسه و از بین بردن گرد و غبار و تعمیر و نگهداری استخر استفاده می گردد.

در نهایت نیز سیستمی برای کنترل تهویه هوا تعبیه شده تا به حفظ منابع طبیعی یاری کند. در واقع، این بخش از باغ وحش به عنوان نقطه عطف به شمار می رود، زیرا فیل ها می توانند آزادانه حرکت نمایند و در استخرهای تعیین شده شنا نمایند و مردم این شانس را دارند که با زندگی این حیوانات بیشتر آشنا شوند.

همچنین در این بخش می توانید ترکیبی از حیوانات عظیم چثه و واکنش اجتماعی آنها با یکدیگر و همچنین نحوه غذا خوردن فیل ها و شنای آنها زیر آب را تماشا نموده و لذت ببرید.

نحوه دسترسی به باغ وحش زوریخ

برای دسترسی به این باغ وحش چندین گزینه پیش رو دارید که از ایستگاه Zurich HB (ایستگاه مرکزی شهر) معرفی می کنیم؛ در صورت استفاده از اتوبوس باید در لاین 6 سوار خطوط 33، 39 و 751 شوید و در صورت استفاده از ترموا نیز باید در لاین 6 سوار خطوط S10، S11، S3، S4 و S6 شوید. روش های دیگر نیز عبارتند از استفاده از تاکسی یا پیاده روی است که به راحتی می توانید به این باغ وحش زیبا دسترسی داشته باشید.

ساعت و هزینه بازدید از باغ وحش زوریخ

بلیط ورودی باغ وحش زوریخ برای افراد مختلف متفاوت است، بلیط برای بچه ها زیر 6 سال رایگان و برای 6 تا 20 ساله قیمتی پایین تر از قیمت اصلی و در نهایت بالای 21 سال نیز به قیمت اصلی به فروش می رسند. باغ وحش زوریخ به عنوان جاذبه ای دیدنی همه روزه باز بوده و در ماه های مارس تا اکتبر از ساعت 9 صبح تا 6 عصر و از نوامبر تا فوریه نیز ساعت کاری باغ وحش از 9 صبح تا 5 عصر دایر است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به باغ وحش زوریخ

موزه هنرهای زیبا: 3.5 کیلومتر

خانه اپرای زوریخ: 4.2 کیلومتر

شهر قدیمی زوریخ: 4.3 کیلومتر

کلیسای فرامونستر: 4.7 کیلومتر

موزه فیفا: 5.3 کیلومتر

موزه ملی سوئیس: 6 کیلومتر

رستوران های نزدیک به باغ وحش زوریخ

رستوران آدلیسبرگ: 2.3 کیلومتر

رستوران اوبرهوف: 2.7 کیلومتر

رستوران آلتن لوون: 3.1 کیلومتر

رستوران مینینی: 3.4 کیلومتر

رستوران تیپ اند مور: 4.6 کیلومتر

هتل های نزدیک به باغ وحش زوریخ

هتل پلتنهوف: 2.7 کیلومتر

هتل لووناردو بوتیک: 3.1 کیلومتر

هتل سوئیس نایت بای فاسبیند: 3.5 کیلومتر

هتل رویال زوریخ: 3.8 کیلومتر

هاستل اولد تون اوتر: 3.9 کیلومتر

هتل سنترال پلازا: 4 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1637

به "باغ وحش زوریخ؛ فرصتی برای تماشای حیوانات خاص و زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ وحش زوریخ؛ فرصتی برای تماشای حیوانات خاص و زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید