ثروتمندترین افراد دنیا در نیویورک زندگی نمی کنند

به گزارش مینی ست، شاید کمی غیرمنتظره باشد اما دیگر نمی توان گفت ثروتمندترین افراد دنیا در نیویورک زندگی می کنند. نیویورک جای خود را به هنگ کنگ داده است و اکنون هنگ کنگ شهری است که بیشترین تعداد افراد ثروتمند دنیا در آن زندگی می کنند. امروز در مجله گردشگری خبرنگاران در این باره بیشتر خواهید خواند. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

ثروتمندترین افراد دنیا در نیویورک زندگی نمی کنند

هنگ کنگ ثروتمندترین شهر جهان

به نظر می رسد ثروتمندترین افراد جهان در هنگ کنگ زندگی لوکس خود را سپری می کنند. طبق گزارش هایی که از (Wealth-X) منتشر شده است، هنگ کنگ محل زندگی افرادی است که حداقل 23 میلیون پوند سرمایه دارند. بر اساس این گزارش، این شهر نیمه خودمختار در چین، در سال گذشته با افزایش 31 درصدی افراد ثروتمندی روبه رو بوده که در این شهر زندگی کرده اند. 10 هزار ساکن این شهر ثروتی دارند که آن ها را در میان ثروتمندترین افراد جامعه قرار می دهد. طبق تخمین هایی که سال گذشته صورت گرفت، در هنگ کنگ از هر 7 نفر یک نفر میلیونر است و بیش از یک میلیون نفر در این شهر به عنوان میلیونر محسوب می شوند. بهترین مکان های آسیا

چرا هنگ کنگ تا این حد ثروتمند شد؟

هنگ کنگ همیشه شهری محبوب در میان افراد ثروتمند جهان بوده است. شاید علت اصلی این موضوع این باشد که این شهر دروازه ای به سمت چین به شمار می آید. هنگ کنگ یکی از محبوب ترین شهرهای این کشور برای کسب وکار بین المللی و بهترین مرکز مادی و تجاری آسیا محسوب می شود. هنگ کنگ هنوز هم بهترین مکان برای تجارت و دسترسی به بازار بزرگ چین است.

در شهر هنگ کنگ شرکت ها و استارت آپ های زیادی شکل می گیرد. راه اندازی یک کسب وکار در این شهر بسیار مقرون به صرفه و مقرون به صرفه است. به عنوان یک فرد خارجی، کسب وکار شما 100 درصد متعلق به خودتان است و نیازی نیست حتما یک فرد بومی یا اهل کشور خاصی باشید. به علاوه، هنگ کنگ در دو دهه اخیر به عنوان آزادترین شهر از نظر مالی شناخته شده و یکی از شهرهایی است که کمترین اندازه فساد مالی را دارا است. پس تعجبی ندارد که ثروتمندترین افراد جهان به سمت این شهر جذب می شوند.

کشور چین در نزدیکی هنگ کنگ واقع شده است. چین دومین اقتصاد قدرتمند جهان را در اختیار دارد. هنگ کنگ هم از این ارتباط و راه های تجاری و سرمایه گذاری نفع زیادی می برد. با افزایش روابط چین و هنگ کنگ از طریق برنامه هایی مانند منطقه خلیج بزرگ تر (The Greater Bay Area) این شهر با 9 شهر اصلی چین در ارتباط خواهد بود؛ در نتیجه رشد بیشتری در اقتصاد و نوآوری خواهد داشت. این هم یکی دیگر از دلایل محبوبیت شهر هنگ کنگ برای سرمایه گذاران و ثروتمندان است. کوچ سرفینگ چیست

از آنجائیکه هنگ کنگ گران ترین بازار املاک را در اختیار دارد، تعجبی ندارد که ثروت بیشتر ثروتمندان شهر از طریق املاک به دست آمده باشد. ثروتمندترین فرد شهر یکی از بزرگ ترین سرمایه داران املاک در هنگ هنگ، لی کا شینگ نام دارد که ثروتش 28 میلیارد پوند محاسبه شده است. در مجموع 93 میلیاردر دارد و 50 خانواده از ثروتمندترین خانواده های آسیایی را در خود جای داده است. تا سال گذشته ثروت 50 نفر از ثروتمندترین افراد هنگ کنگ حدود 235 میلیارد پوند تخمین زده شده است.

افزایش نابرابری های مالی

با وجود اینکه هنگ کنگ ثروتمندترین افراد جهان را در خود جای داده است، نابرابری های مالی این شهر بیشتر از هر زمان دیگری در 45 سال اخیر گشته است. علی رغم اینکه عنوان یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان شناخته شده است و ذخایر مالی دولت هنگ کنگ بیش از 1 تریلیون دلار هنگ کنگ، معادل 98 میلیارد پوند تخمین زده شده است، هزینه های عمومی کمی با این آمار تفاوت دارد و محافظه کارانه تر انجام می شود.

بر اساس آمارهای دولتی از سال 2016، حدود 1.35 میلیون نفر از مردم هنگ کنگ یا یک نفر از هر پنج نفر زیر خط فقر زندگی می کنند. برخی از آمارها نشان می دهند که درآمد ثروتمندترین خانواده های هنگ کنگ 44 برابر از خانواده های فقیر بیشتر بوده است.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1859

به "ثروتمندترین افراد دنیا در نیویورک زندگی نمی کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروتمندترین افراد دنیا در نیویورک زندگی نمی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید