جاذبه های گردشگری عمان ، سرزمین زیبای خاورمیانه

به گزارش مینی ست، برای تماشا جاذبه های توریستی عمان باید بدانید که با کشوری با پیشینه تاریخی بالا، ثروتمند و صلح طلب طرف هستید. شبه جزیره ای ثروتمند در شرق عربستان و کشوری با حکومت پادشاهی، که البته نقش بسیار پررنگی در جذب توریست به خاورمیانه دارد. این کشور یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های بشر با قدمتی بیش از 100 هزار سال است، بنابراین نباید به راحتی جاهای تماشای عمان را از دست داد. با مجله توریستی خبرنگاران همراه شوید.

جاذبه های گردشگری عمان ، سرزمین زیبای خاورمیانه

خرید بلیط هواپیما تهران - مسقط

معرفی برترین جاذبه های گردشگری عمان

پادشاهی عمان، اگرچه پیوندی سیاسی و نظامی با بریتانیا دارد، اما سیاست خارجه کاملا متفاوتی در پیش می گیرد. این سرزمین، در طول تاریخ چند هزار ساله اش، نام های متفاوتی داشته و اومان و اومانا از مشهورترین نام هایی است که در متون تاریخی وجود دارد. به هر ترتیب، این شبه جزیره هم اکنون عمان نامیده می گردد، شبه جزیره ای با عجایب و شگفتی های زیاد که حتما باید به آن سفر کنید تا با جاذبه های گردشگری عمان آشنا شوید.

عمان سرزمین پهناوری است، کشوری مدرن و پیشرفته با درصد رفاه بالا، هرچند هنوز خیلی ها تصور می نمایند که با کشوری بیابانی و بی آب و علف سروکار دارند! اما این تصور با اختلاف غلط است! اگر قصد سفر به عمان دارید، خودتان را برای جاذبه های طبیعی، جاذبه های تاریخی و مدرن آماده کنید. برای یک سفر کوتاه توریستی 10 روزه نیازی به اخذ ویزای عمان ندارید.

1- مسقط | نمایشگاهی از جاذبه های تماشای عمان

مسقط بزرگترین شهر و البته مرکز کشور عمان است. شهری که با گذر در آن می توانید مجموعه کاملی از جا های تماشای عمان را تجربه کنید. از مساجد و قلعه ها گرفته تا خانه های خاص به سبک شرقی و یا ساختمان های مدرن که مرکز عمان را به شهری زیبا تبدیل نموده اند. شهر مسقط، ترکیبی از معماری و حس آرامشی عجیب است که در هیچ کجای دیگر آن را تجربه نخواهید کرد.

مسجد بزرگ و باشکوه سلطان قابوس یکی از مهمترین جاذبه های تماشای عمان در شهر مسقط محسوب می گردد. این مسجد، دارای معماری بسیار زیبایی به همراه تزئینات کاشی کاری نفیسی است که چشم هر بیننده ای را به خود مجذوب می نماید. نکته جالب اینجاست که دومین فرش دستباف ایرانی بزرگ جهان با طول 600 متر، در این مسجد قرار گرفته است.

مسجد جامع سلطان قابوس ساختمانی بزرگ و منحصر به فرد است که به عنوان نمادی از کشور عمان از مکان های تماشای مسقط است. پیشنهاد می کنیم حتما به این جاذبه تماشای خاص عمان سر بزنید.

کاخ اپرا رویال عمان نیز یکی دیگر از جاذبه های تماشای مسقط است. این ساختمان باشکوه و زیبا در سال 2011 و به دستور سلطان عمان ساخته شد. در اپرای رویال می توانید هم آمیزی زیبای معماری سنتی عمان و معماری مدرن را به رایگان تماشا کنید. اگر به شبگردی و تنفس هوای گرم و سحر انگیز شب های ساحلی جنوب علاقه دارید، می توانید تا دیر وقت، در اطراف اپرا از غذا های لذیذ عربی بچشید.بعلاوه برای یک شبگردی دلپذیر دیگر نیز می توانید به بازار سنتی مسقط بروید. به شما اطمینان می دهیم که با مشاهده عکس های شهر مسقط عمان وسوسه شوید تا به این کشور سفر کنید. راهنمای جامع سفر به مسقط نیز جهت را به شما نشان خواهد داد.

2- جزیره مصیره | Masirah Island

جاذبه های تماشای طبیعی عمان بسیار متنوع هستند. اگر به شهرهای ساحلی و تفریحات آبی علاقه دارید، در سفر به عمان حتما به جزیره مصیره سر بزنید. مصیره بزرگترین جزیره عمان است که در دریای عرب واقع شده و طبیعی بسیار بکر و زیبا دارد. اگر شانس آن را داشته باشید که در زمان تخم ریزی لاک پشت ها یا مهاجرت نهنگ های گوژپشت، به آن سر بزنید، سفری متفاوت را تجربه خواهید کرد

جزیره مصیره یکی از اکوسیستم های آبی ارزشمند در جهان است. اگر دلتان هوای آفتابی گرم، آب های آبی و شفاف، هوای پاک و مطبوع و منظره ها زیبا نموده، در سفر به عمان حتما به جزیره مصیره سر بزنید.

3- صلاله زیباترین جاذبه تماشای عمان

اغراق نیست اگر بگوییم صلاله زیباترین شهر خاورمیانه است. شهری در جنوب کشور عمان که با تنوع اقلیمی بی نظیر، به بهشت گمشده عمان معروفیت دارد. کوهستان های خشک شمالی، نواحی ساحلی شرقی و نواحی سرسبز جنوبی، در کنار هم منظره ها و طبیعت بسیار زیبایی را در این کشور به وجود آورده است. در کنار جاذبه های طبیعی عمان، قصر های بسیار زیبایی نیز از دوره خاندان سلطان قابوس در این شهر به جا مانده که تماشا آن ها خالی از لطف نیست.

در کنار جا های تماشای صلاله عمان جالب است بدانید که در فصل پاییز، جشنواره خریف الصلاله در این شهر برگزار می گردد که گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می نماید. این جشنواره هر سال از ماه ژوئن شروع شده و گاه تا ماه دسامبر برگزار می گردد. اگر در این ایام به عمان سفر کنید، شانس تماشا فستیوال ها، جشن های سنتی، جشنواره های غذا را خواهید داشت.

4- تجربه کویرنوردی در وهیبه عمان

عمان کشور شگفتی ها است، از شرق تا غرب، شمال تا جنوب، جاذبه های تماشای متنوعی وجود دارد. اگر به تجربه یک کویر نوردی مجذوب کننده علاقه دارید، در سفر به عمان، بازدید از وهیبه را از دست ندهید. امکانات تفریحی و طبیعت بکر بیابان های وهیبه، موجب شده تا بسیاری از گردشگران آن را از برترین جاذبه های گردشگری عمان بدانند.اگر مایلید تا شبی آرام در دل کویر به تماشای ستاره ها بنشینید، وهیبه یکی از مکان های تماشای عمان است. از تفریحات وهیبه می توان به شترسواری، اسکی روی شن، مسابقات رالی کویری و کمپ های شبانه به استقبال شما نشسته است. در سفر به عمان حتما شبی را به دور از تکنولوژی و هیاهوی شهر در وهیبه عمان سپری کنید.

5- جبل اخدار از منطقه ها سرسبز عمان

یکی از زیباترین منطقه ها سرسبز عمان که در سفر به این کشور باید به آن سر بزنید، جبل اخدار است. این منطقه که به جبل أخضَر یا کوه سبز نیز معروفیت دارد، یکی از بکرترین جاذبه های طبیعی عمان است. اگر به طبیعت علاقه دارید، حتما در سفر به عمان به این منطقه نیز سر بزنید. کوه سبز در واقع مرتفع ترین قله رشته کوه حجر است.کوه سبز، دمای مناسب و بارندگی خوبی در طی سال دارد، به همین علت خاک آن برای کشاورزی مناسب بوده و پوشش مناسبی از باغ و درخت های میوه دارد. جبل اخدار از بزرگترین منطقه ها تفریحی عمان با آبشار های متعدد و زیبایی های طبیعی است که عاشقان طبیعت را مجذوب خود می نماید.

6- راس الجینز بهشتی از سواحل عمان

اگر به ترکیب شگفت انگیز شب، ماسه و دریا علاقه دارید و دوست دارید تا یک تجربه بی نظیر کنار ساحل داشته باشید، در سفر به عمان بازدید از جزیره راس الجینز را از دست ندهید. این جاذبه در واقع شرقی ترین جزیره عمان است که زیستگاه لاک پشت های دریایی زیبایی به شمار می رود.

سالانه افراد زیادی با تورهای متنوع از مسقط به مقصد این جزیره می روند که می توانید با آنها همراه شوید. البته به شما اطمینان می دهیم که بعد از تماشا این جزیره، تمایل دارید تا دست کم یک روز بیشتر در این جزیره بمانید.

7- نیزوا از خاص ترین جاذبه های تماشای عمان

نیزوا (Nizwa) یکی از خاص ترین جاذبه های تماشای عمان محسوب می گردد که روزگاری مرکز عمان بوده است. شهری در 250 کیلومتری مسقط که زمستان های سردی دارد. اگر به فضا های تاریخی علاقه دارید، حتما بازدید از نیزوا عمان نظر شما را جلب خواهد نمود. یکی از معروف ترین مکان های تماشای نیزوا عمان می توان به قلعه موزه تاریخی سلطان بن سیف اشاره نمود که برج و بارو های منحصر به فردی دارد.

از دیگر مکان های تماشای عمان در نیزوا، بازار های سنتی و با محیط باز است که فضا های جالبی دارند. تجربه تماشای مردم شهر که مشغول روزمرگی های خود هستند، صفای دیگری دارد. از معروف ترین بازار های نیزوا که در سفر به عمان حتما باید ببینید، بازار سوک، بازار احشام و بازار روز است.

8- فلات موساندام از مکان های تماشای عمان

اگر نگاهی به عکس مکان های تماشای عمان انداخته باشید، بی شک، لات موساندام به چشم شما آشنا است. این منطقه در شمالی ترین بحش کشور عمان و در استان مسندم واقع شده است. این استان شباهت های فرهنگی زیادی با استان های جنوبی ایران دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید مردم این منطقه به گویش کمزاری که یک گویش ایرانی است، صحبت می نمایند. طبیعت بکر و زیبا و برخورداری از تنوع جانوری بالا از مهمترین جاذبه های تماشای فلات موساندام است.

9- بهلا از شهرهای کویری عمان

اگر به اقلیم گرم و بیابانی علاقه دارید، در سفر به عمان باید به بهلا سر بزنید. این شهر، بیش از 1500 سال قدمت داشته و در ابتدا یک کاروانسرای بیابانی بوده است. برای رسیدن به این جاذبه تماشای باید از منطقه ها سرسبز عمان گذر کنید تا به این شهر زیبا و قلعه تاریخی آن برسید. قلعه ای که از آثار ثبت شده عمان در لیست میراث جهانی یونسکو است.

علاوه بر این قلعه، دیوار محافط این شهر که حدود 12 کیلومتر طول دارد، از مشهورترین جاذبه های تماشای عمان محسوب می گردد. در سفر به بهلا عمان نباید فراموش کنید که از سفال های پرآوزه این شهر که معروفیت جهانی دارند، خرید کنید.

10- مراکز خرید عمان

خرید، بخش مورد علاقه هر شخصی در سفر است. خصوصا اگر به یکی از کشور های مرفه حاشیه خلیج فارس سفر نموده باشید، جایی که به انواع برند های بین المللی و اجناس با کیفیت دسترسی دارید. از این رو مراکز خرید خود از جاذبه های مهم عمان محسوب می شوند. مرکز خرید مسقط یکی از مهمترین مراکز خرید عمان است که بیش از 147 مغازه و بوتیک دارد.در این مرکز خرید انواع برند های بین المللی را خواهید یافت، از روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 10 صبح تا 10 شب می توانید در این مرکز خرید، خرید های خود را انجام داده و یک ناهار یا شام دلچسب نیز در رستوران های آن صرف کنید.

عمان اونیو مال نیز یکی دیگر از مراکز خرید عمان است که در مدت کم، معروفیت بالایی پیدا کرد. این مرکز خرید در عمان 72000 متر مربع وسعت داشته و علاوه بر بوتیک و مغازه های مختلف، سینما، بوفه، رستوران و مرکز بازی بچه ها نیز دارد. از دیگر مراکز خرید معروف عمان باید به موترا سوگ عمان، موترا سوگ عمان و سفیر مال اشاره نمود.

سخن آخر

بازدید و سفر به کشور های عربی حاشیه خلیج فارس، به علت شباهت های فرهنگی زیادی که با کشور ایران دارند، تجربه متفاوتی است. دین رایج اسلام و زبان رسمی آن ها عربی است، زبانی که شاید بیشتر از زبان های دیگر به گوش ما ایرانی ها آشنا باشد. عمان نیز به علت اقتصاد رو به رشد و رفاه بالا، از کشور های مدرن عربی است که برای ما ایرانی ها مجذوب کنندهیت های بالایی دارد.

عمان سرزمینی از عجایب و شگفتی های اقلیمی است، تنوع بالای جاذبه های تماشای عمان بالا است و یک سفر یه یاد ماندنی برای شما خواهد بود. اگر قصد دارید تا یک سفر خارجی تجربه کنید، سفر به عمان را نباید فراموش کنید. با خرید بلیط هواپیما عمان از خبرنگاران، هزینه های سفر خود را کاهش دهید.

آیا تا به حال به عمان سفر نموده اید؟ کدام جاذبه عمان را بیشتر دوست داشتید؟

زهرا قره گزلو

عاشق سفرم. اما نه فقط با هواپیما و قطار. من یک کوله پشتی پر از واژه دارم که با اونها سفر میکنم.. به بکرترین نقاط جهان. به جایی که هنوز پای بشر بهش نرسیده..جایی اونورتر از رویا و خیال!

منبع: فلای تودی
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2104

به "جاذبه های گردشگری عمان ، سرزمین زیبای خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری عمان ، سرزمین زیبای خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید