تور ایتالیا ارزان: فیلم مسابقه رسمی یکی از برترین کمدی های سال جاری است (جشنواره ونیز 2021)

به گزارش مینی ست، فیلم مسابقه رسمی (Official Competition) به کارگردانی گاستن دوپرات و ماریانو کوهن دیروز در جشنواره ونیز روی پرده رفت و با استقبال خوبی از سوی سینمادوستان و منتقدان روبرو شد.

تور ایتالیا ارزان: فیلم مسابقه رسمی یکی از برترین کمدی های سال جاری است (جشنواره ونیز 2021)

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

مسابقه رسمی یک فیلم کمدی اسپانیایی به کارگردانی گاستن دوپرات و ماریانو کوهن با فیلم نامه ای از دوپرات، کوهن، و آندرس دوپرات است که آنتونیو باندراس و پنه لوپه کروز نقش های اصلی آن را بازی نموده اند. این دو بازیگر محبوب سال 2019 هم در فیلم درد و شکوه با یکدیگر هم بازی شده بودند.

داستان فیلم مسابقه رسمی بر اساس کهن الگوی نابغه دیوانه که در راستای کمال قدم برمی دارد شکل گرفته و اتفاقات آن از جایی شروع می گردد که یک تاجر ثروتمند، فیلم ساز سرشناسی به نام لولا کوئواس (با بازی پنه لوپه کروز) را استخدام می نماید تا در ساخت یک فیلم فوق العاده به او یاری کند. آنتونیو باندراس و اسکار مارتینز به اسم دو بازیگر کاربلد، اما بسیار متفاوت در زندگی شخصی و حرفه ای به این پروژه اضافه می شوند.

تا به این ساعت در پایگاه راتن تومیتوز بر اساس 8 آنالیز امتیاز 100 از 100 برای این فیلم به ثبت رسیده است و منتقدان حاضر در جشنواره هم امتیاز 4.1 از 5 را به مسابقه رسمی داده اند.

گزیده نقدهای فیلم مسابقه رسمی

سوفی مانکس کافمن از پلی فهرست

  • نظر کلی: مثبت

گام های کنترل شده در قصه گویی، قاب های زیبا و تسلط فیلم ساز بر اثر باعث شده با فیلمی کاملا سرگرم کننده و نه کاملا خنده دار روبرو باشیم و بازی کمیک شخصیت های محوری (آنتونیو باندراس، پنه لوپه کروز و اسکار مارتینز) هم جالب توجه است.

یک شوخ طبعی دوست داشتنی در سبک زیبایی شناختی اثر تنیده شده که کارگردانی خوب و فیلم برداری استادانه فیلم در شکل گیری آن بسیار تأثیرگذار بوده است. در فیلم نامه هر شخصیت به کمال می رسد و جزئیات بالای داستان و شخصیت پردازی، بیننده را سر شوق می آورد.

نیکلاس باربر از ایندی وایر

  • امتیاز: B

تماشای اجرای کمدی و کمیک پنه لوپه کروز و آنتونیو باندراس بسیار مجذوب کننده است و فیلم ساز با صحنه های خنده دار و پوچ گرایانه پایانی، کار را به اوج می رساند.

با وجود اینکه عملکرد بازیگران خوب است و آن ها استفاده درستی از میمیک صورت خود دارند، اما گاهی فیلم نامه اثر لنگ می زند. ما با قصه ای به پیچیدگی و ظرافت شهروند برجسته (یک فیلم درام-کمدی اسپانیایی) روبرو نیستیم و بعضی از صحنه های فیلم اضافی یا غلو شده به نظر می رسند.

جاناتان رامنی از اسکرین

  • نظر کلی: مثبت

فیلم نامه که به وسیله دو کارگردان فیلم و همکار همیشگی اشان آندرس دوپرات نوشته شده است، از ظرافت های روان شناختی خاصی بهره می برد و به طور پیوسته شخصیت های خود را ارتقاء می دهد، اگرچه در فیلم شوخی های تکراری و بی معنی هم وجود دارد که سبب می شوند مسابقه رسمی کمی طولانی گردد، اما این فیلم هرگز بیینده اش را خسته نمی نماید. بازی بازیگران هم در این فیلم تیاتری و پرحرف قابل تحسین است. کروز و باندارس از نقش های همیشگی خود فاصله می گیرند و عملکرد خوبی دارند.

هفتادو هشتمین دوره جشنواره ونیز از چهارشنبه هفته گذشته شروع شده و تا 20 شهریور (11 سپتامبر) ادامه خواهد داشت. فیلم های مهم و جالب توجه ای همچون مادران موازی به کارگردانی پدرو آلمودوار و قدرت سگ از جین کمپیون در بخش مسابقه اصلی برای دریافت شیر طلایی با یکدیگر رقابت خواهند کرد و در کنار آن ها فیلم های مورد انتظاری همچون تل ماسه و دیشب در سوهو هم در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز 2021 به نمایش در خواهند آمد تا جشنواره سال جاری به یکی از برترین رویدادهای سینمایی چند سال اخیر تبدیل گردد.

در سرانجام می توانید جدول امتیازات منتقدان حاضر در جشنواره به فیلم های نمایش داده شده تا به امروز را ببینید.

منبع: RottenTomatoes

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1748

به "تور ایتالیا ارزان: فیلم مسابقه رسمی یکی از برترین کمدی های سال جاری است (جشنواره ونیز 2021)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: فیلم مسابقه رسمی یکی از برترین کمدی های سال جاری است (جشنواره ونیز 2021)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید