معرفی قطار لوکس غدیر

به گزارش مینی ست، یکی از قطارهای فوق لوکسی که در راه آهن ایران فعالیت می نماید، قطار غدیر است. این قطار تمامی امکانات رفاهی که فکرش را بکنید را در کوپه های خود برای مسافرانی که آن را برای سفر خود انتخاب می نمایند، تعبیه نموده است و در طی 10 سال فعالیتش توانسته رضایت مسافران بسیاری را به دست بیاورد.

معرفی قطار لوکس غدیر

امروز می خواهیم در این مطلب به صورت کامل درباره این قطار، پیشینه آن، امکانات، جهت قطار غدیر و ساعات حرکت و هزینه بلیط آن را برای شما مورد آنالیز قرار دهیم.

خیلی ها ممکن است که به دلایل مختلفی سفر با قطار را جایگزین پرواز با هواپیما کنند و در عین حال بخواهند که سفری راحت و خوب مثل هواپیما را داشته باشند. به همین خاطر است که امروز می خواهیم تا یکی از قطارهایی که چنین امکانی را در اختیار شما می گذارد یعنی قطار لوکس غدیر را برای شما آنالیز کنیم. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

همه چیز درباره قطار غدیر

قطار غدیر در سال 1388 توسط شرکت ریل ترابر سبا به ناوگان حمل و نقل این شرکت در کنار قطار اتوبوسی نگین اضافه شد و از همان سال فعالیت خود را آغاز نمود. این قطار 4 تخته است و به عنوان امن ترین قطار کوپه ای ایران هم شناخته می گردد. خیلی ها می گویند که این قطار نظر خیلی ها را نسبت به سفر به این وسیله عوض کرد و اعتمادشان را برای سفر با قطار جلب نمود. قطار vip غدیر را مهندسان متخصص ایرانی ساخته اند و با توجه به درک کامل به نیازها و انتظارات مسافران ساخته شده است.

مشخصات فنی قطار چهار ستاره غدیر

مهم ترین و بهترین خصوصیت این قطار این است که محیطش بسیار آرام است. این قطار 160 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و با وجود این سرعت به خاطر نصب سیستم بمبریر (Bombarier) که یک تکنولوژی آلمانی است، لرزش های قطار در نهایت کنترل می گردد و در نتیجه مسافران در طول سفر لرزشی را احساس نخواهند کرد. همچنین در کوپه های این قطار، سیستمی به نام Plc نصب نموده اند که از طریق آن مانیتورنیگ منظم، سیستم کنترل برق فشار قوی قطار، کنترل سیستم تهویه و سیستم های دیگر صورت می پذیرد.

همچنین سیستم ترمز (Anti-Skid) این قطار باعث شده است که قطار در هنگام ترمز کردن؛ نه قفل گردد و نه بلرزد. این قطار مجهز به سیستم های اطفاء حریق و کپسول های خاموش کننده آتش مجهز است. تمامی درهای این قطار لمسی و اتوماتیک هستند.

امکانات رفاهی قطار غدیر

همانطور که گفتیم غدیر یک قطار لاکچری و مجلل است و چه در صورت انتخاب برخورداری از خدمات ویژه و یا حتی معمولی، این قطار خدمات بسیار زیادی را به مسافران خود ارائه می دهد. در کوپه های این قطار می توانید از انواع امکانات بهداشتی برخوردار شوید. برای مسافران سرویس های بهداشتی مختلف، میز مخصوص مادر و کودک، روزنامه، تنظیم دمای دلخواه توسط مسافر، سفارش انواع خوراکی ها و نوشیدنی های گرم و سرد، انواع تجهیزات صوتی و تصویری برای پخش موسیقی و فیلم در کوپه های این قطار، محفظه های سرمایشی برای نگهداری مواد خوراکی و همچنین سیستم احضار مهمانداران قطار برخوردار شوید.

قیمت قطار غدیر تهران مشهد

با این که غدیر یک قطار لوکس است اما از نظر قیمتی اصلا گران نیست و بلیط این قطارها همواره هزینه ای معقول و حتی ارزان داشته اند. البته این نکته را خوب به یاد داشته باشید که می توانید کوپه های 4 ستاره غدیر را به صورت دربست رزرو کنید و از خدمات vip و یا حتی ساده آن استفاده نمایید که طبیعتا بر روی هزینه ای که می کنید تاثیر گذار است اما در نهایت تاثیر خیلی زیادی بر روی هزنیه های شما نخواهند داشت. اگر می خواهید برای خرید بلیط قطار مشهد با این قطار و یا هر قطار دیگری اقدام نمایید، پیشنهاد می کنیم که وب سایت آنلاین خبرنگاران مراجعه کنید.

جهت حرکت قطار غدیر

در این مطلب اشاره کردیم که غدیر در حال حاضر تنها در خط تهران مشهد حرکت دارد ولی سابقا این قطار در جهتهای تهران به یزد را در طول 7 ساعته، هر روزه و به صورت رفت و برگشت و همچنین جهت اصفهان به مشهد به صورت 12 ساعته، به صورت رفت و برگشت ولی یک روز در میان را پوشش می داده است. به هر حال ما در جدول زیر، برنامه حرکت این قطار در جهت تهران به مشهد را برای شما توضیح خواهیم داد. راستی پیشنهاد می کنیم که راهنمای سفر به مشهد را در مجله خبرنگاران مطالعه کنید تا در سفر به این شهر شما را کمک کند.

در این جا ضروری است تا درباره طول جهت تهران به مشهد قطار 4 ستاره غدیر توضیحاتی را به شما بدهیم. با این که قطارهای سریع السیر این جهت را در 11 تا 12 ساعت طی می کنند اما قطار لوکس غدیر با این که بین 6 تا 7 ساعت بیشتر این جهت را طول می دهد اما امکانات آن و همچنین آرامش شما در زمان سفر، اصلا این مدت زمان را برای شما تلخ و یا خسته کننده، نمی کنند. ضمناً یادتان باشد که این قطار به هیچ عنوان در هیچ کدام از سفرهایش تاخیر طولانی و یا بی برنامگی در آغاز زمان سفر ندارد. البته اگر بخواهید می توانید با مطالعه مطلب بهترین قطار تهران مشهد دیگر قطارهای مناسب برای سفر به این شهر مقدس را بشناسید.

درباره قطار غدیر همه چیز را گفتیم. از امکانات و مشخصات فنی آن گرفته تا تمامی اطلاعات لازم درباره امکانات، جهتهای حرکت و هزینه بلیط آن برایتان صحبت کردیم. پیشنهاد می کنیم که اگر می خواهید با خانواده و یا دوستان خود به مشهد با قطار سفر کنید، 4ستاره غدیر برای شما بهترین انتخاب است. ضمناً برای این که بتوانید در مشهد از بهترین دیدنی های این شهر دیدن کنید پیشنهاد می کنیم که مطلب جاذبه های مشهد را مطالعه بفرمایید. شما تا به حال تجربه سفر با قطارهای غدیر را داشته اید؟ اگر جواب شما مثبت است لطفا نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 352

به "معرفی قطار لوکس غدیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی قطار لوکس غدیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید