ویلچری که از پله بالا می رود؛ نگاهی به یکی از کاربردی ترین ابداعات حاضر در نمایشگاه CES 2023

به گزارش مینی ست، ویلچر اسکریو برو که در سی ای اس 2023 به نمایش در آمده، تنها ویلچر خود متعادل کننده ای است که می تواند از پله ها بالا و پائین برود.

ویلچری که از پله بالا می رود؛ نگاهی به یکی از کاربردی ترین ابداعات حاضر در نمایشگاه CES 2023

اسکات تارلر خبرنگار نیو اطلس از ملاقات خود از نمایشگاه سی ای اس 2023 گزارشی مجذوب کننده تهیه نموده و در این گزارش خود به آنالیز ویلچر اسکریو برو پرداخته، همواره یکی از دشوارترین مراحل حرکتی افرادی که ناتوانی جسمی دارند و ویلچر نشین هستند، بالا و پائین رفتن از پله های یک ساختمان با ویلچر است که در تمام موارد فرد یا افراد دیگری نیز باید حضور داشته باشد، تا بتوانند این فرد را از پله به بالا یا به پائین ببرند، اما ویلچر اسکریو برو با استفاده از فناوری روز به نظر می رسد یکبار برای همواره این مشکل را حل نموده باشد.

صندلی جرخ دار اسکریو برو با ترکیبی از آپشن های برنامه های نصب شده روی صفحه گوشی تلفن همراه و جویستیک ها و دکمه های فیزیکی راهنمایی می گردد

اسکات تارلر گزارش خود را اینچنین شروع می نماید، این اولین باری بود که در روز افتتاح به نمایشگاهی می رفتم. برای پیدا کردن غرفه فناوری سوئیس که به رنگ سرخابی آراسته شده و در پارائورکا(Eureka Park) که یک بازار بین المللی نوآوری است که در زیرزمین محوطه اصلی این نمایشگاه ونیزی قرار داشت، مسئله ای نداشتم. وقتی غرفه اسکیو را پیدا کردم، در آنجا به برقراری یک خط تلفنی یاری کردم و در این غرفه به وسیله برنهارد وینتر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت مورد استقبال قرار گرفتم.

جالب اینجاست که او و دو بنیانگذار دیگر این کمپانی توماس گمپرل و پاسکال بوهولزر، به طور تصادفی ساخت این ویلچر را طراحی کردند. برنهارد وینتر در راه نمایش این محصول، ناگفته هایی از چگونگی طراحی اولیه آن را با ما در میان گذاشت: داستان خنده داری است. ما مهندسی مکانیک خواندیم و می خواستیم روباتی بسازیم که بتواند به هر جایی برود. و سپس فکر کردیم، چرا یک صندلی در بالای این روبات قرار ندهیم؟ تا مردم بتوانند با آن به همه جا بروند. بنابراین ما آن را ساختیم، درروند ساخت این ویلچر به آنالیز سوابق صندلی های چرخ دار پرداختیم و واقعا شگفت زده شدیم که چقدر نوآوری در صنعت ویلچر کم است.

تارلر در ادامه گزارش خود می افزاید: جدا از حس آزادی که این صندلی مبتکرانه به شما القا می نماید، چیزی که بیش از همه در خصوص آن مرا شگفت زده کرد این بود که چقدر کار با این صندلی چرخ دار راحت، سرگرم کننده و آسان بود. در میان بسیاری از تنظیمات این ویلچر می توانستم صندلی و پشتی صندلی را در هر زاویه ای که می خواستم تنظیم کنم. برنامه (app) این صندلی چرخ دار اطلاعاتی در خصوص سرعت و حالت فعلی آن ارائه می دهد، به علاوه کنترل چراغ ها و انتخاب تنظیمات کلیدی مانند حساسیت جویستیک (دسته ویلچر) را فعال می نماید.

با دو چرخ بزرگ، این ویلچر می تواند تا 30 پله در دقیقه، هر کدام با حداکثر ارتفاع 20 سانتی متر در شیب تا 36 درجه بالا برود. با توجه به قابلیت ها و آپشن های موجود در این صندلی چرخ دار، تقریبا توهین آمیز به نظر می رسد که به سادگی به آن به عنوان ویلچر اشاره کنیم. این صندلی چرخ دار بعلاوه می تواند بر موانع 5 سانتی متری در طبیعت غلبه کند،.

تارلر در شرح چگونگی بالا رفتنش با این صندلی چرخ دار از پله می نویسد: برای بالا رفتن از پله ها، که باید حداقل 76 سانتی متر عرض داشته باشند. باید صندلی را در حالت بالا رفتن قرار دهید. این صندلی چرخ دار اما از قابلیت بالا رفتن از پلکان مارپیچ برخوردار نیست.

منبع: همشهری

منبع: فرادید
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2154

به "ویلچری که از پله بالا می رود؛ نگاهی به یکی از کاربردی ترین ابداعات حاضر در نمایشگاه CES 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویلچری که از پله بالا می رود؛ نگاهی به یکی از کاربردی ترین ابداعات حاضر در نمایشگاه CES 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید