پخش روایتی از زندگی استاد سید عبدالله انوار از شبکه چهار سیما

به گزارش مینی ست، در قالب برنامه حکایت دل زندگینامه، پرتره علمی و حرفه ای استاد سید عبدالله انوار پخش می گردد.

پخش روایتی از زندگی استاد سید عبدالله انوار از شبکه چهار سیما

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، در جستجوی گمنامی از مجموعه حکایت دل به معرفی و زندگی استاد سید عبدالله انوار پرداخته است که امشب 14 مهرماه ساعت 21 از شبکه چهار سیما بازپخش می گردد.

سیدعبدالله انوار از مترجمان ایرانی و از پیش کسوتان معاصر نسخه شناسی در ایران است. وی نسخه پژوه، نسخه شناس، فهرست نویس، ریاضی دان و متخصص متون کهن ریاضی نیز هست. وی بیش از 20 سال رئیس بخش نسخ خطی کتابخانه ملی ایران بود و در طول دوران کاری خود حدود 10 جلد فهرست نسخه های خطی به فارسی و عربی را تدوین کرد. وی یکی از حروف (مجلدات) لغت نامه دهخدا را نیز تدوین نموده است. عبدالله انوار، دارای تصحیحات بسیاری است که از مهم ترین و مشهورترین آن ها می توان به جهانگشای نادری اشاره نمود.

حکایت دل به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب 20 قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، دوشنبه ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت 17 بازپخش می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1199

به "پخش روایتی از زندگی استاد سید عبدالله انوار از شبکه چهار سیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش روایتی از زندگی استاد سید عبدالله انوار از شبکه چهار سیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید