چهارمین دوره طرح آمارگیری مسکن روستایی درخراسان جنوبی اجرا می گردد

به گزارش مینی ست، علی اصغر آسمانی مقدم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اجرای طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی گامی مهم در جهت بهبود وضعیت مسکن روستائیان بوده که از 20 مهر تا 20 آبان امسال اجرا می گردد.

چهارمین دوره طرح آمارگیری مسکن روستایی درخراسان جنوبی اجرا می گردد

وی، جمع آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی های سکونتی و بهداشتی، معیشتی، برنامه ریزی جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاه های اجرایی جهت توسعه و عمران مناطق روستایی را از جمله اهداف اجرای این طرح بیان نمود.

آمارگیری از واحدهای مسکونی 281 روستا

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: این طرح توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و با همکاری مرکز آمار ایران برگزار خواهد شد.

آسمانی مقدم با بیان اینکه در این طرح در 11 شهرستان 281 روستا و پنج هزار و 832 واحد مسکونی مورد آمارگیری و مطالعه قرار خواهند گرفت، افزود: با مشارکت روستائیان و جمع آوری اطلاعات دقیق و صحیح در این طرح می توان در تهیه و اجرای طرح های جامع بهسازی مسکن، توسعه اصولی و پایدار روستاها و برنامه ریزی ها هدفمند و موثر عمل کرد.

وی تاکید نمود: اصحاب رسانه نقش مهمی در راستای اطلاع رسانی این موضوع و مشارکت حداکثری اهالی روستا در اجرای این طرح دارند و می توانند با تعامل بیشتر با این نهاد، قدم های موثری در اجرای هر چه بهتر این طرح در سطح استان داشته باشند.

حضور 15 گروه آمارگیر در روستاها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این روستاها براساس آمارسرشماری نفوس و مسکن سال 97 انتخاب گردیده اند، بیان داشت: 281 روستای شهرستانهای بیرجند، قاین، نهبندان، درمیان، خوسف، زیرکوه، فردوس، سرایان، طبس، بشرویه و سربیشه توسط 15 گروه آمارگیری ظرف مدت یک ماه بصورت میدانی و براساس تکمیل فرمهای آماری مورد ارزیابی و آمارگیری قرار خواهند گرفت.

آسمانی مقدم هدف دیگر این طرح را شناسایی تغییرات ایجاد گردیده در واحدهای مسکونی بهسازی گردیده و شناخت عمومی روستا و واحدهای مسکونی روستایی دانست و گفت: در این طرح مهندسین عضو نظام فنی مهندسی روستایی با مراجعه به روستاهای هدف در تمامی شهرستان های استان خراسان جنوبی نسبت به جمع آوری اطلاعات و تکمیل فرم های مخصوص اقدام می نمایند.

وی افزود: در قالب این طرح اطلاعات مالکانه و فنی واحدهای مسکونی نظیر مساحت، عمر ساختمان، تعداد طبقات، نوع مصالح ساختمانی و جهت ساختمان جمع آوری می گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان نمود: این طرح از سال 82 هر پنج سال یکبار توسط بنیاد مسکن و با همکاری مرکز آمار ایران اجرا می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 50

به "چهارمین دوره طرح آمارگیری مسکن روستایی درخراسان جنوبی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین دوره طرح آمارگیری مسکن روستایی درخراسان جنوبی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید