آلگری: به اشتباه، 20 سال دنباله روی گواردیولا بودیم!

به گزارش مینی ست، سرمربی سابق تیم فوتبال یوونتوس دنباله روی محض از فلسفه فوتبال همتای اسپانیایی اش در منچسترسیتی را اشتباه می داند.

آلگری: به اشتباه، 20 سال دنباله روی گواردیولا بودیم!

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، پپ گواردیولا از زمانی که مربیگری را با در باشگاه بارسلونا آغاز کرد؛ با فلسفه مبتنی بر تملک توپ و پاسکاری فراوان موسوم به تیکی تا کا توانسته موفقیت های فراوانی کسب کند و به همین دلیل محبوبیت فراوانی هم به دست آورده است. با این حال در این سال ها برخی ها هم اعتقاد چندانی به این سبک از فوتبال نداشته اند و ترجیح داده اند که راه خود را ادامه دهند. یکی از آنها ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی سابق تیم فوتبال یوونتوس است.

آلگری در گفت و گو با نشریه کوریره دلاسرا، گفت: من شاهد بازگشتی فوق العاده در فوتبال به سمت بازی های مبتنی بر ضدحمله هستم. به نظرم این 20 سال هم به اشتباه دنباله روی گواردیولا بودیم. سبک فوتبالی که گواردیولا ارائه می کند، به درد هر کسی نمی خورد. برای پیاده سازی چنین سبکی از فوتبال شما باید اینیستا، ژاوی و مسی را باشته باشید. با این حال ما شاهد آن بودیم که سبک بازی این تیم که فقط مربوط به خودشان است، مانند یک واحد درسی به همه توصیه می شود.

سرمربی سابق یوونتوس اضافه کرد: وقتی می شنوم که یکی مانند آریگو ساکی درباره حفظ توپ و شیوه بازی پر از تحرک و جابجایی صحبت می کند، منظورش را درک نمی کنم و این مرا آزرده خاطر می کند. چرا ما نباید در طول بازی کنیم و به جای آن مدام توپ را در عرض جابجا کنیم. من فیلم بازی های تیم ساکی را 20 بار دیدم. یادم است که در یک بازی در سن سیرو، میلان به رئال مادرید 5 گل زد. آنها مستقیم بازی می کردند. میلان در طول بازی می کرد، مبتنی بر ضدحمله. بازی به این سبک کار آسانی نیست اما اگر بتوانید بازی کنید، فوق العاده می شود. این روزها وقتی به سراسر دنیا سفر می کنم و بازی پسرها و فوتبالیست های آماتور را می بینم و با مربیان آنها صحبت می کنم، چیزی هایی می شنوم که مرا می ترساند. انگار که از روی کتاب دارند روخوانی می کنند، مثل مجریان تلویزیون حرف می زنند. می گویند وقتی یک فلسفه بازی خوب است چرا از آن استفاده نکنیم؟ مشکل اما نتیجه دریافت است و آنجا است که واقعیت معین می شود.

آلگری 52 ساله از انتها فصل گذشته که از یوونتوس جدا شد، تا الان بیکار بوده و اعلام کرده که تا انتها فصل هم قصد ندارد هدایت تیمی دیگر را برعهده بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 611

به "آلگری: به اشتباه، 20 سال دنباله روی گواردیولا بودیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلگری: به اشتباه، 20 سال دنباله روی گواردیولا بودیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید